Jump to content

Hjälp mig med överförning av video från DV-kamera till datorn!

Slajf

Recommended Posts

Har inhandlat en Sony DCR-HC23 DV-kamera.

Nu har jag filmat i 5min och vill överföra det som jag har filmat till datorn. Hur gör jag det ? Jag har fått en skiva och installerat det och allting är så klyddigt!!! Så komplicerat av massa funktioner att jag blir vilse.....

Jag har kopplat USB kabel till videokamren och in i datorn, Datorn känner igen kameran så problemet ligger ej i anslutningen!

Finns det andra program som man kan använda.....

Varför är detta så komplicerat!!!!!! Ångrar mig faktiskt lite att jag har köpt skitet, men samtidigt är det skitroligt att filma och redira filmer!

Varför kan det inte vara lika lätt som när man filmar från en Dig. Fotokamera. MAn filmar och sen bara överför man filmen till skrivbordet och därifrån börja redigera. Med DV-kamera är det bara komplicerat!

Nån god själ som kan hjälpa mig på traven.........

Se de säger ovan. Köp firewirekabel (i.Link heter det nog på din kamera och det kan stå IEEE 1394 på kabeln i affären). Det krävs också att du har ingång för firewire i datorn. Annars får du köpa det också. Koppla in och använd dig av Windows Moviemaker. Då ska du få in filmen utan större problem.