Gå till innehåll

varför spricker ljudet??


Fredrik

Recommended Posts

Jag har gjort en film i Premiere Pro med en hel del musik och ljudeffekter. Allt låter bra tills jag ska exportera filmen. Oavsett format så spricker ljudet i den färdiga filmen. Varför? Nivån är ju trots allt normal i programmet. Jag har provat att ändra bitrate och sample rate samt dragit ner ljudnivån ända till -10dB, ändå låter det skit. Det är framörallt ljudeffekter med mycket bas, låga toner, som spricker. Vad gör jag??

 

Problemet är även formulerat här: http://www.voodoofilm.org/forum/topic.asp?topic=852

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har samma problem med Premiere Pro.

Så fort man exporterar till vilket format som helst så blir ljudet skit, men när man spelar upp den i programet låter det jätte bra.

Det här problemet fanns inte för mig i äldre versioner av Premiere.

 

Man får väll gå över till FinalCutPro från Apple istället.

 

Johan.A

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

För att tjata till det lite kan jag säga att jag har exakt samma problem som er andra... Jag har läst att man kan komma runt det genom att exportera ljudet för sig och sen importera det tillbaka i PPro (eller lägga ihop bild och ljud direkt i exempelvis VirtualDub). Jag har ännu inte testat om det stämmer.

 

Det distar dock inte vid direktuppspelning i kameran, men om man vill konvertera filmen är det inte kul.

Jag letar frenetiskt efter en lösning på detta.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...