Jump to content

sakta ner ett klipp i vegas.Inte "slowmotion" hjälp!

jog
 Share

Recommended Posts

Har letat överallt men inte funnit nått svar så nu tänkte jag fråga här.

Jag vill lixom sakta ner klippet så att rösten blir mörkare men stämmer överens med ansiktuttrycken. Denna funktion finns till vänster och de står rate 0,00 man kan ändra denna så att de blir som jag vill men när jag renderar så blir klippet "normalt" spelas upp som de var från början?

Skulle va jätte tacksam för svar!

Hur saktar man ner ett klipp som inte blir slowmotion?

Du kan "dra ut" klippet genom att trycka ner shift och höger musknapp på ena änden av klippet, muspekaren ska bli vågformad. se till att du låst ljudet till bilden så följer det med.

[citat=Mr.Man]Hur saktar man ner ett klipp som inte blir slowmotion?

Du kan "dra ut" klippet genom att trycka ner shift och höger musknapp på ena änden av klippet, muspekaren ska bli vågformad. se till att du låst ljudet till bilden så följer det med.[/citat]

mm men nu menar jag inte så utan att hela filmen så att säja blir LITE långsamare och rösterna mörkare ljusare men att allt stämmer överens. de finns en knapp i till vänster som heter rate och som man kan ändra på när man redigerar, Detta vill jag vetta hur man gör när man ska rendera.

När jag skriver inte slowmotion så menar jag inte att inte de får gå lite saktare alltihop förlåt om jag kanske formulerade mig lite fel men de jag är ute efter är att ställa in så att klippet hela klippet (filmen) gå lite saktare men att rösterna blir mörkare detta går som sagt i vegas när man redigerar att ändra när man ska kolla på det.rate knappenen när man renderar så blire vanligt detta är väll

simpelt igentligen då man i mowiemaker bara behöver lägga på slowmotion på klippet så blir det mörkare röster men detta är extremt jag vill bara ha lite saktare och mörkare röster och nu har jag råkat få så att mellanslag raderar ochså hehe nån som vet hur man fårbort detta *glömt*

[citat=Film smurfen]Ronsan menade "Ta in ett klipp, håll ner shift och VÄNSTER musknapp och dra ut klippet.". Tack [/citat]

Alla kanske inte vet mitt Sprocket alias!

[citat=Film smurfen]

Ronsan, det såg kul ut. Slipper man höja tempot i en fightscen utan att ljudet blir ljust.[/citat]

Är detta en fråga till mej?