Gå till innehåll

Sit-Com, Komedi ideer behövs


Zhyron

Recommended Posts

Det är karaktärerna som gör serien.

Det är också de som skapar händelserna.

Se på t.ex Seinfeld.. Den serien handlar inte om nått speciellt, men allting är så jävla skruvat så det blir genialiskt.

 

En sitcom behöver åtminstånde en urflippad karaktär, en vanlig karaktär och en kvinnlig karaktär.

 

Skriv ett avsnitt som handlar om t.ex ufon, så kan du göra influenser och parodier till gamla b-skräckisar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Någon som känner till ett program typ Character Pro 4 (för att göra karaktärer) eller kanske en sida som kan hjälpa på samma sätt?

Den hjälp jag behöver är att skapa karaktärer till en sitcom och det står helt still, jag får för många influenser som jag inte vill ha.

Länk till kommentar
Share on other sites

Brainstorma med en kompis så brukar det lossna till slut. FÅ karaktärerna att komma från olika samhällsklasser kanske, med udda hobbys, roliga dialekter, egna ordförråd och fraser . Måste man ha program för allting nu för tiden - Ser fram emot resultatet ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...