Zhyron Posted December 21, 2003 Posted December 21, 2003 Jag hade tänkt mig en komedi eller Sit-com som skolprojekt, denna ska rent av måste bli bra (perfektionist här) och jag skulle uppskatta om ni hade några ideer till ämnen man skulle kunna använda eftersom det står still i huvudet på mig 0 Quote
sadulet Posted December 22, 2003 Posted December 22, 2003 ja, de gamla vanliga förvecklingarna funkar väl bra? Skapa helsjuka karaktäer så skriver det sig själv. good luck 0 Quote
Ufosxm Posted December 22, 2003 Posted December 22, 2003 Det är karaktärerna som gör serien. Det är också de som skapar händelserna. Se på t.ex Seinfeld.. Den serien handlar inte om nått speciellt, men allting är så jävla skruvat så det blir genialiskt. En sitcom behöver åtminstånde en urflippad karaktär, en vanlig karaktär och en kvinnlig karaktär. Skriv ett avsnitt som handlar om t.ex ufon, så kan du göra influenser och parodier till gamla b-skräckisar. 0 Quote
Zhyron Posted December 22, 2003 Author Posted December 22, 2003 Det där med den kvinnliga rollen blir nog svårt, gästroller kanske men antagligen inte som huvudroll 0 Quote
Zhyron Posted December 27, 2003 Author Posted December 27, 2003 Någon som känner till ett program typ Character Pro 4 (för att göra karaktärer) eller kanske en sida som kan hjälpa på samma sätt? Den hjälp jag behöver är att skapa karaktärer till en sitcom och det står helt still, jag får för många influenser som jag inte vill ha. 0 Quote
sadulet Posted December 27, 2003 Posted December 27, 2003 Brainstorma med en kompis så brukar det lossna till slut. FÅ karaktärerna att komma från olika samhällsklasser kanske, med udda hobbys, roliga dialekter, egna ordförråd och fraser . Måste man ha program för allting nu för tiden - Ser fram emot resultatet ;) 0 Quote
Macho.Man Posted December 27, 2003 Posted December 27, 2003 Det roligaste när man gör film är ju nästan att bygga upp egna karaktärer. Inte ska man väl behöva nåt program för det som gör allt det roliga... 0 Quote
monic Posted December 28, 2003 Posted December 28, 2003 http://www.vorza.com/ Sit-comguru från Hollywood. 0 Quote
Recommended Posts