Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag hade tänkt mig en komedi eller Sit-com som skolprojekt, denna ska rent av måste bli bra (perfektionist här) och jag skulle uppskatta om ni hade några ideer till ämnen man skulle kunna använda eftersom det står still i huvudet på mig

Posted

Det är karaktärerna som gör serien.

Det är också de som skapar händelserna.

Se på t.ex Seinfeld.. Den serien handlar inte om nått speciellt, men allting är så jävla skruvat så det blir genialiskt.

En sitcom behöver åtminstånde en urflippad karaktär, en vanlig karaktär och en kvinnlig karaktär.

Skriv ett avsnitt som handlar om t.ex ufon, så kan du göra influenser och parodier till gamla b-skräckisar.

Posted

Någon som känner till ett program typ Character Pro 4 (för att göra karaktärer) eller kanske en sida som kan hjälpa på samma sätt?

Den hjälp jag behöver är att skapa karaktärer till en sitcom och det står helt still, jag får för många influenser som jag inte vill ha.

Posted

Brainstorma med en kompis så brukar det lossna till slut. FÅ karaktärerna att komma från olika samhällsklasser kanske, med udda hobbys, roliga dialekter, egna ordförråd och fraser . Måste man ha program för allting nu för tiden - Ser fram emot resultatet ;)