Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Tänkte höra efter vad ni som redigerar med Avid använder för kamera eller deck när ni tar in erat material!?

/Jesper

Postad

Hej!

Jag äger en PD150 och en XL1, men hyr oftast in JVC-Gy-500 eller Sony DSR-500 i skarpare projekt. När jag digitaliserar till AVID använder jag min Sony DSR-1500P för DV, eller min gamla Sony UVW-1800P för BETA-material.

Postad

[citat=Lulletott]Hej!

Jag äger en PD150 och en XL1, men hyr oftast in JVC-Gy-500 eller Sony DSR-500 i skarpare projekt. När jag digitaliserar till AVID använder jag min Sony DSR-1500P för DV, eller min gamla Sony UVW-1800P för BETA-material.[/citat]

Vad för Avid använder du? Avid xpress pro? Avid xpress dv?

• 3 veckor senare...
Postad

[citat=Eibon]xpress pro, tankar från kameran hemma eller in till min externa om man sitter med tillgång till bandare nånstans.[/citat]

Men vad heter kameran och bandaren du använder?

Postad

Varför är det intressant?

Hemma är det bara min gamla skruttiga JVC som jag inte vet vad den heter...filmar inte film på den, är mer för o filma fest och annat.

Bandarna varierar ju beroende på vart man sitter och tankar...men ofta är det nån av sonys bandare (dv/dv-cam)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...