Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

Tänkte höra efter vad ni som redigerar med Avid använder för kamera eller deck när ni tar in erat material!?

/Jesper

Posted

Hej!

Jag äger en PD150 och en XL1, men hyr oftast in JVC-Gy-500 eller Sony DSR-500 i skarpare projekt. När jag digitaliserar till AVID använder jag min Sony DSR-1500P för DV, eller min gamla Sony UVW-1800P för BETA-material.

Posted

[citat=Lulletott]Hej!

Jag äger en PD150 och en XL1, men hyr oftast in JVC-Gy-500 eller Sony DSR-500 i skarpare projekt. När jag digitaliserar till AVID använder jag min Sony DSR-1500P för DV, eller min gamla Sony UVW-1800P för BETA-material.[/citat]

Vad för Avid använder du? Avid xpress pro? Avid xpress dv?

• 3 weeks later...
Posted

[citat=Eibon]xpress pro, tankar från kameran hemma eller in till min externa om man sitter med tillgång till bandare nånstans.[/citat]

Men vad heter kameran och bandaren du använder?

Posted

Varför är det intressant?

Hemma är det bara min gamla skruttiga JVC som jag inte vet vad den heter...filmar inte film på den, är mer för o filma fest och annat.

Bandarna varierar ju beroende på vart man sitter och tankar...men ofta är det nån av sonys bandare (dv/dv-cam)