Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Alltså, jag vill inte vara den negativa snubben. Jag tycker ni har gjort en ambitiös och skojig film, med trevlig plot.

MEN, jag blir så trött på folk som BARA berömmer, detta är långt ifrån en perfekt film. Ge vettig kritik så att folk kan lära sig av misstag istället för att bara hylla.

Jodå, det stämmer. Men eftersom jag inte är så överdrivet bra på att se hur bra fotot, klippningen, skådespeleriet o.s.v är så ger just jag beröm för filmens handling. Det är väl det viktigaste, eller?

Postad
Jodå, det stämmer. Men eftersom jag inte är så överdrivet bra på att se hur bra fotot, klippningen, skådespeleriet o.s.v är så ger just jag beröm för filmens handling. Det är väl det viktigaste, eller?

Hehe, lungt. Jag var kanske lite väl bitsk inatt...

Postad

Självklart vet ju alla att inte filmen är perfekt, Det är få filmer som är det. MEN, det är bland det bästa vi kan åstakomma och vi är rätt nöjda. Det är självklart grymt kul med beröm men det är mer användbart med kritik! :D Så skriv gärna bägge delarna!

Postad
Självklart vet ju alla att inte filmen är perfekt, Det är få filmer som är det. MEN, det är bland det bästa vi kan åstakomma och vi är rätt nöjda. Det är självklart grymt kul med beröm men det är mer användbart med kritik! :D Så skriv gärna bägge delarna!

Ni var ju bara fyra stycken också. Jag gissar på att detta inte var den största storproduktionen genom tiderna...

Med lite mer planering och åtagande av denna kritik kommer ni att kunna göra en ännu bättre film! :D

• 3 veckor senare...
Postad
Den är ganska rolig (den förtjänar dock inga massiva hyllningar) jag har skrivit lite saker jag störde mig på i början av filmen som exempel:

Inzoomningen vid dialogen i början vid köksbordet var omotiverad. Att den dessutom zoomas ut igen käns helknasigt.

När man får reda på att person 1 har anlitat svart städhjälp är bilden på person 2 (den stående killen) fel exponerad. Anledningen är ju förstås att ni har ett fönster i bakrunden som har messat med bländaren. Detta klipp känns också som ett brott mot 180 graders regeln.

http://www.voodoofilm.org/ordlista/?term=180-graders-regeln

Vid meningen "Svert städhjälp innebär att man inte betalar skatt" har ljudet ändrats... har ni lagt på det efteråt?

Bilden på dören som stängs efter att svart städhjälp har gått in ligger nån sekund för länge. Klipp hellre precis när dörren stängs.

Efter det är det lite mörka bilder. Är det meningen?

Ursäkta men vad är anledningen till att ni har använt "titta ut genom titthål på dörren effekt" när snubben kommer för att sälja lotter. Effekten känns obefogad.

OCH TILL DET VIKTIGASTE:

Historien är bra men rent dramaturgiskt är filmen på tok för lång. Den kan lätt berättas på kanske fem minuter. Ni kan ta bort massa scener.

Snälla nån.. Det är bra att du ger kritik men så dåligt va de ju inte? sånt där märker man bara om man sitter och kollar igenom noga.. men nu är de ju så att det är en komedi och en amatör film men en mycket bra en ! Skrattade väldigt mycket faktist ;)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...