Gå till innehåll

Köpråd vid ny kamera


mysk

Recommended Posts

Halå.

 

Jag ska till o köpa mig en ny kamera o skulle bli tacksam för lite rådgivning av folk som kan lite mer än jag.

 

Har tidigare haft sunkiga "semesterkameror" där bilden laggar vid panorering o liknande. Så är trött på o slita häcken av mig när hårdvaran ändå inte klarar uppgiften.

 

Huvudsakliga avändningsområdena kommer vara filmande av extremsporter (skejt snowboard o liknande). Dokumentärfilmning samt musikvideoinspelning av den enklare sorten.

 

Har tänkt mig en kamera i klass med JVC GR-PD 1. (Tog bara en men ni fattar vad jag menar) I den prisklassen.

 

Vad bör jag tänka på vid köp av kamera den måste kunna hantera snabba panoreringar och liknande.

 

Jag använder mig av premier pro nu vid redigering men vill även där avancera en bit. Har funderingar på o lära mig avid men e de inte så att man behöver en del hårdvara till det eller finns det enklare versioner av det som man kan börja med liksom?

 

Nu blev det mycket på en gång här men tacksam för all hjälp jag kan få.

 

Mvh Robban

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=mysk]

Jag använder mig av premier pro nu vid redigering men vill även där avancera en bit. Har funderingar på o lära mig avid men e de inte så att man behöver en del hårdvara till det eller finns det enklare versioner av det som man kan börja med liksom?

Mvh Robban[/citat]

 

Varför byta om du inte är missnöjd? Har du uppgraderat till 2.0?

 

Annars så kostar Avid Xpress Pro 17.500, här är pc-kraven: http://www.avid.com/products/xpresspro/specs.asp#pc

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...