ibbe_san Posted June 4, 2006 Posted June 4, 2006 Tjena ja tycker den här effekten är skit GRYM. Och ja vill göra samma sak i min film. Så jag undrar hur man kan göra den asså jag förstår inte riktigt när de förklarar. SOFTWARE: Adobe Premiere / Photoshop / Morphing Application http://www.nccinema.ch/efx15.html 0 Quote
ibbe_san Posted June 4, 2006 Author Posted June 4, 2006 Asså ja har inte ens börjat om jag säger så. Jag förstår inte hur man ska göra panorama bilden. Och sen hur man motiontrackar 0 Quote
jmalmsten Posted June 4, 2006 Posted June 4, 2006 nja, förklara? I stort så är det ju att dom kör "fake-bullettime" fast istället för att använda hundratals kameror som i matrix och swordfish som tar en varsin bild och dom sedan lades i ordningsföljd med lite morphning emellan så tar dom åtta vinklar, en vinkel i taget vilket gör att skådisen måste göra om samma grej 8 gånger. sedan exporterade dom de 8 bilder från de 8 vinklarna som liknade varandra mest, tog in den i något ritprogram, färgade bakgrunden grön på alla 8, tog in dessa fakegreenscreenbilderna till ett morphprogram och genererade bilderna som behövdes däremellan, de tog även och gjorde en bakgrundspanorama som en enskild bild, och en 3danimation av marken. Detta sattes sedan ihop med bakgrundspanoramat först, 3d-mark, och sedan bildsekvenserna dom fått från morphingprogrammet överst, sedan keyade dom bort det gröna ur dessa och voila! enkamera-bullettime ;) men jag tycker deras förklaring är bättre... :D 0 Quote
Ashkan90 Posted June 14, 2006 Posted June 14, 2006 hej jag förstod inte riktigt vad du menade med 3d mark, och varför skall man ha den? och jag förstår inte riktigt hur man gör den isåfall... kan du förklara? 0 Quote
Recommended Posts