korv Posted May 28, 2006 Posted May 28, 2006 Någon som vet hur man kan göra någon enkel 3D-effekt i After Effects? Jag är jättedålig på After Effects, men jag har alltid längtat efter att kunna göra t.ex. ett 3D-animerat rymdskepp. Eller finns det något annat bättre program för bra, och lätt 3D? Svara gärna! 0 Quote
Djungelsmurfen Posted May 28, 2006 Posted May 28, 2006 Med tanke på att aftereffects inte är ett 3d-program så är svaret kort och gott JA, det finns bättre program för sånt. Exempel på program: 3d Studio MaxMayaLightwaveCinema 4dTrueSpaceBlenderZbrushmodo Det går att göra lite simpel 3d i aftereffects också, men det finns inga funktioner för att modellera ett objekt, som t.ex. ett rymdskepp. Lycka till ;) 0 Quote
mingan Posted June 1, 2006 Posted June 1, 2006 sok efter tutorials sa far du snabbast svar hur man gor det e ju ratt detaljerat sa :) 0 Quote
Jawo Posted June 1, 2006 Posted June 1, 2006 [citat=Magnuz]vad kan man göra för simpelt i AE då?[/citat] Samma saker som i Photoshop... ungefär. 0 Quote
Djungelsmurfen Posted June 1, 2006 Posted June 1, 2006 [citat=Jawo][citat=Magnuz]vad kan man göra för simpelt i AE då?[/citat] Samma saker som i Photoshop... ungefär.[/citat] Fast med rörliga bilder också! :) 0 Quote
r0lfi Posted June 2, 2006 Posted June 2, 2006 Kan väll nätt och jämt säga att ingenting är omöjligt i AE "näst intill" om man räknar bort 3D-animering. 0 Quote
unbornichen Posted June 2, 2006 Posted June 2, 2006 men jag hajjar inte. jag har animerat 3d i after effects. tycker det funkar fint. 0 Quote
jmalmsten Posted June 2, 2006 Posted June 2, 2006 2½D animation är möjligt i AE och många gånger tillräckligt men visst, komplexa volymuösa karaktärer som snurras runt av kameran är onödigt krångligt... då ska man använda något annat program... 0 Quote
Jawo Posted June 3, 2006 Posted June 3, 2006 [citat=jmalmsten]2½D animation är möjligt i AE och många gånger tillräckligt men visst, komplexa volymuösa karaktärer som snurras runt av kameran är onödigt krångligt... då ska man använda något annat program...[/citat] Det är inte bara onödigt krångligt utan oxå rent praktiskt omöjligt. Teoretiskt går det ju precis som att det teoretiskt sett går att göra samma saker i paint som i photoshop. 0 Quote
Recommended Posts