Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hejsan, min vän som jag redigerar en film tillsammans med flyttade några projektfiler (alltså inte själva filerna utan projekten) till after effects till en ny mapp där han också döpte om dem. När man nu öppnar projektet står det bara:

"Unable to import file as aep project"

Det finns alltså inga filer där det skall vara filmklipp. Vad kan detta bero på? Går det att lösa? Vad ska vi göra! :P Inte bra detta... =(

Jag antar att projektet inte hittar filerna till projektet av någon anledning (trots att filerna ligger på samma ställe som tidigare). Går det att hjälpa AE att hitta dessa? kan det hjälpa att döpa tillbaka projekten och flytta tillbaka dem el dyl.? Vågar inte göra en systemåterställning då det riskerar att allt annat försvinner om något går fel.

Tack för alla svar!

MVH / Mikael

Posted

ja alltså det finns liksom inget projekt. den säger meddelandet och när jag klickar på ok finns ingen composition utan det är helt tomt. Filerna är dessutom skrivskyddade (samt mappen) och det går inte att ta bort skrivskyddet...

Vad tusan ska man göra då, kan inte ens kopiera filerna till någon annan mapp...

Posted

Det låter inte som att det är något problem med AE, men det är förstås svårt att säga när man inte har koll på detaljerna. Problemet har i alla fall ingenting att göra med att projektet inte hittar filerna, utan snarare tycks det som att projektfilen är korrupt på något sätt. Och hur har ni lyckats skrivskydda filerna utan möjlighet att ta bort skrivskyddet? Är kryssrutan grå nu (alltså så att ni inte har möjlighet att klicka på den)? Om du bifogar några skärmdumpar som illustrerar problemet så kanske det går att se vad som blivit fel.

/Jakob