swempa Postad 10 maj 2006 Postad 10 maj 2006 Jag håller på med en leranimations-film, den utspelar sig i en storstad. Nu har jag börjat fundera över hur man ska göra en bakgrund som ser bra ut. Jag har byggt upp massor av skyskrapor samt hus av kartonger som jag målat m.m. Finns det någon som har bra tips på vilka bakgrunder som man kan använda sig av? Jag skulle gärna vilja ha en himmel med moln eller om man kanske kunde försöka få tag i en animerad bakgrund med rörliga moln.. Jag tar emot alla tips från er, för jag vet inte alls hur jag ska bära mig åt! Länka gärna till sidor m.m 0 Citera
gorse Postad 11 maj 2006 Postad 11 maj 2006 Blå kartong? En bit vit kartong som man klipper ut i form av ett moln och fäster med häftmassa så man kan flytta molnet? 0 Citera
swempa Postad 11 maj 2006 Författare Postad 11 maj 2006 haha tack för den du.... Men NEJ tack! Vill ha det mer realistiskt!! 0 Citera
gorse Postad 11 maj 2006 Postad 11 maj 2006 När jag tittar ut genom fönstret så är himlen helt blå. Bortsett från molnen så ser inte jag någon skillnad från himmelsblått papper och riktigt himmel. Jag håller fast vid att papper är bra. Om statiska moln är OK kanske du kan leta efter en plansh med himmel och häfta upp bakom husen. 0 Citera
jmalmsten Postad 11 maj 2006 Postad 11 maj 2006 [citat=swempa]haha tack för den du.... Men NEJ tack! Vill ha det mer realistiskt!![/citat] hehe, du skulle bli förvånad om du visste med vilka enkla medel man gjorde realistiska effekter förr i tiden... och nu också för den delen... Film/Video är 2dimensionellt, mao, gör bakgrunden på papper du, ingen kommer märka... blått papper fungerar säkert skitabra,,, ta en lampa och ljusa upp nerifrån så får du en fin övertoning från ljust till mörkt... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.