Gå till innehåll

5 sekunders rendering på 20min?


kalle112

Recommended Posts

Importera en vanlig bild i AE och animerade ett objekt som går från vänster till höger på bilden. Därefter la jag ett mörker-filter över allting.

 

Problemet är att när jag skulle rendera/preview-a allting så gick det otroooooooligt långsamt!

 

5-sekunders rendering skulle ta ca 20 min för min dator att klara av.

 

Använder följande dator:

AMD 64 3200+

512MB geforce palit ddr2

1gb crossair minne

 

Ska det verkligen behöva ta så lång tid. Va ska jag göra när jag har en film på 30 min som jag vill preview-a eller rendera???

Länk till kommentar
Share on other sites

Tog ditt idag och kollade hur lång tid det tar för datorn att rendera. Pillade lite på inställningarna men fattar inte vad jag gjorde. Det tar 1min att rendera en sekunds filmande. Jag har ett natt-filter som jag lagt över på filmen.

 

Ska det verkligen ta så här lång tid???? Hur kan jag fixa det? Har heller inte hittat knappen där man tar "reset" på inställningarna. Använder AE 6,5.

Länk till kommentar
Share on other sites

Välj nåt preset på renderinställningarna så nollställs det du valde tidigare.

 

Hur lång tid tar det att rendera ditt klipp utan "natt-filtret"? Om det går snabbt, så är det nog helt enkelt ett väldigt komplicerat filter du har hittat.

 

När jag färgkorrigerar kan en frame ta upp till 10 sekunder på en 3,2 ghz-dator. 20 minuter för en sekund låter dock lite mycket. Du har inte valt nån sjuk stretchstorlek eller något va?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=lilla_farbrorn]Välj nåt preset på renderinställningarna så nollställs det du valde tidigare.

 

Hur lång tid tar det att rendera ditt klipp utan "natt-filtret"? Om det går snabbt, så är det nog helt enkelt ett väldigt komplicerat filter du har hittat.

 

När jag färgkorrigerar kan en frame ta upp till 10 sekunder på en 3,2 ghz-dator. 20 minuter för en sekund låter dock lite mycket. Du har inte valt nån sjuk stretchstorlek eller något va?[/citat]

 

Har provat att pilla lite på inställningarna och nu tar det 1min att rendera 1sekund med natt filtret! Ska det ta så lång tid??

 

Utan filtret så behöver jag inte vänta på att den ska rendera. Klippet spelas upp direkt. Det är ett klipp från min DV-kamera. Och jag har lagt inställningarna på DV.

 

Med den hastighet datorn renderar just nu (dvs 1min att rendera 1s) skulle det ta 30 timmar att rendera en film på en halvtimma!! Finns det nåt sätt där man kan pausa renderingen och fortsätta med den nån annan gång? Vill helst hitta en annan lösning så att det inte tar så lång tid!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=kalle112]alltså jag har ändrat färgerna så att det ser mörkt ut!! Trodde att det var en självklarhet?[/citat]

Det är väl ingen självklarhet "mörker-filter över allting" och "natt-filter" helt plötsligt betyder färgkorrigering.

 

Hursomhelst, att ändra färger tar för det mesta lång tid att rendera men inte så mycket som din dator vill. Ett tag trodde jag att du kanskle använt ett filter från Magic Bullet och dom tar fruktansvärt lång tid att rendera, men fortfarande inte lika lång tid som din dator vill.

Länk till kommentar
Share on other sites

alltså jag tror det är nåt helt galet med mina inställningar!

 

Förstår heller inte hur man ska ha dom. Har kollat i AEs hjälp men fattar inte hur jag kan förbättra inställningarna.

 

Jag vet att datorn ska klara av att rendera snabbare. Men frågan är hur??

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...