Gå till innehåll

Är denna kamera något att ha?


T-kock

Recommended Posts

Sankyo CM-8 kom visst 1960, i alla fall finns det manualer på nätet att köpa till den från den årgången om det inte följde med några.

 

Själv köpte jag en lätt begagnad Canon 514 XL-S som jag faktiskt aldrig använt. En annan pärla är toppmodellen, den ljusstarka 1014 XL-S med ett F1.0 objektiv, finns just nu här på Tradera: http://www.tradera.com/auction/aid_27417546

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=sound_front]Absolut! beror vad du ska plåta docka! Men Sankyo är bra! har två kameror av samma märke! låter lite otroligt att den aldrig är avnändts! men men...[/citat]

Tyckte också det var lite konstigt att den aldrig använts, men den ser ju onekligen fräsch ut :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=StenR]Sankyo CM-8 kom visst 1960, i alla fall finns det manualer på nätet att köpa till den från den årgången om det inte följde med några.

 

Själv köpte jag en lätt begagnad Canon 514 XL-S som jag faktiskt aldrig använt. En annan pärla är toppmodellen, den ljusstarka 1014 XL-S med ett F1.0 objektiv, finns just nu här på Tradera: http://www.tradera.com/auction/aid_27417546[/citat]

Haha ja, tittade på den först, tänkte "fan, den ska jag ha", sen såg jag priset :P

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Var och hämtade paketet idag. Att kameran aldrig varit använd kan mycket väl vara sant med tanke på att batterierna som satt i hade ett bäst före-datum från nån gång i början av 70-talet :D Ska iväg till Claes Ohlson nån dag och köpa nya.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...