Tobbger Posted November 19, 2003 Posted November 19, 2003 Jag och vi på GurkoWorks håller på att göra en film som handlar om Sverige under WW2. En film med påhittad story om att svenskarna ska fita Norge, men påväg mot gränsen slår tyskarna mot Sverige från Norge så att det istället för skydda sitt eget land. Hur som helt så ska filmen heta "De Svenska Tigrarna" eller "Svenka Tigrarna". Jag låg och tänkte när jag just lagt mej för att sova att man skulle kunna göra ett fräckt intro till avsnitten. För filmen ska vara indlead i avsnitt. Först så ska det vara i stil med Band of Brothers att man ser gamla stillbilder och namn på skådespelare osv. Men sen när musiken närmar sej slutet så flammar en bild upp. Nämligen tigerns huvud. Huvudet ifrån denna bilden: http://www.skalman.nu/historia/bilder/svensk-tiger.jpg Vissa av er har kanske sett hur det liksom flammar innanför en text. Liksom innanför ramar utav bokstäverna. Såhär: http://zedstatic.cbc.ca/users/d/drawstuf99/files/pyroproductionslogo.mpg Men jag vill ha att flammorna bildar en logotyp om ni förstår hur jag menar. Alltså att det brinner efter en kurva (tigerhuvudets konturer). Vet ni hur man kan göra detta eller vill ni göra det? 0 Quote
schönis Posted December 4, 2003 Posted December 4, 2003 har du tillgång till något 3D program???? i så fall vilket???? 0 Quote
Tobbger Posted December 12, 2003 Author Posted December 12, 2003 Nej! Det är därför som jag vill att någon annan kan göra det åt mej... 0 Quote
Dos5.0 Posted December 13, 2003 Posted December 13, 2003 Gör en "the crow" och spring ut i naturen häll ut bensin i form av ditt tigerhuvud, tänd på och filma! 0 Quote
schönis Posted January 23, 2004 Posted January 23, 2004 det förslaget är jag skeptisk till.. sak det vara stort måste man ha något slags tillstånd mm..... kolla upp det innan.... 0 Quote
sluten_cell_nr13 Posted January 23, 2004 Posted January 23, 2004 Discreets Combustion har nog någon sorts partikeleffekt där man kan göra det väldigt enkelt. Kolla upp det programmet! 0 Quote
Recommended Posts