Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

jag tror att du ska beskriva mer

jag använder din egen text som exempel:

INT. HOUSE - DAY

ANDERS och Brian sitter i soffan

ANDERS

lutar sig bakåt i soffan sammtidigt som han slänger en tändare på glasbordet framför sig

"Brian vi måste få tag i pengar snart".

BRIAN

står på andra sidan bordet och kliar sig bak i huvudet

"Men hur ska vi få tag i det? ingen vill låna oss pengar längre"

ANDERS

"Jag vet,men vet du varför?"

BRIAN

tittar frågande på anders

"Nej"

ANDERS

"För att vi aldrig betalar tillbaka"

Brian går mot köket medans Anders ställer sig upp, går mot brasan och tänder en eld

Ja nu var detdär inte så jättemycket förändring men det får man ta sig tid till.

du ska alltså se en liten film i huvudet och beskriva nästan allt du ser

Postad

Lite dialoger gör ingen film. Jag har inte en aning vilka Anders och Brian är, hur de är klädda eller vilka typer de är. Inte heller en blåsning av miljön. Av språket att dömma skulle jag gissa de är lågutbildade mexare i San Diego men det skulle lika gärna kunna vara 12-åriga svenskar i sturebadets omklädningsrum som tränar skolteater för engelskaläraren. Se exemplet, även om jag knappast gör anspråk på att vara fena på engelska eller kunna skriva manus så blir det mycket intressantare. Ändra gärna miljön till ett omklädningsrum för nån idrott, låt dem vara svettiga och slutkörda, lutande tillbaka mot skåpen eller vad man nu vill. Vad som helst som är roligare. Dialogen börjar ju okay.

INT. HOUSE - DAY

ANDERS is 21, blond and with large sized jeans, sneakers and a wornout sweater. BRIAN is 17, black with long curly hair. Hi's wearing a large sized jeans and a sweater with cut off sleaves. His muscular. They are both sitting in a wornout coach with the feet on the table, in a messy room and the table crowded with junk.

ANDERS

(in frustration)

Brian, we got to get money soon.

BRIAN

But, how're we get them? Nobody

ain't lend us money anymore.

ANDERS

I know, but do you know why?

BRIAN

No.

ANDERS

'Cause we never pay back!

Edit: Äsch, nu var jag ovanligt slarvig. Jag har ju bara repeterat ardeth redan sagt. I så fall får jag lägga till lite mer kommentarer om att du kanske skall fundera över själva grundstoryn. Vad vill du berätta? Kan du först berätta den utan dialoger? Vad handlar det om?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...