Om3ga Postad 1 april 2006 Dela Postad 1 april 2006 Hejsan! Jag har en hylsa som är gjord i 3Ds Max. Jag undrar, hur lägger jag in den i filmen så att den flyger i en båge från vapnets utkastar port? 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
ash Postad 1 april 2006 Dela Postad 1 april 2006 du lägger filmen som viewport background i max och sen animerar du hylsan så den flyger så du vill ha den 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Om3ga Postad 1 april 2006 Författare Dela Postad 1 april 2006 Tack så mycket för ett bra svar! Men, nu har vi ett annat problem...jag har inga kunskaper om 3Ds Max xD. Men jag kan lite i After Effects. Men alltså när jag ska animera den i 3Ds Max, hur menar du då? Typ, "dra" hylsan så som den ska flyga? 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Disco Volante Postad 1 april 2006 Dela Postad 1 april 2006 Du sätter en keyframe vid de ställen den ska ändra läge, och kör på. Nejmen du gör väl som med alla keyframe-program? AE använder ju keyframes, och du kunde ju det? Sorry men jag kan inte med 3ds. 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
ash Postad 2 april 2006 Dela Postad 2 april 2006 precis. du animerar som i alla andra keyframe-program. använd hjälpen i programmet. tänk även på att posta i rätt forum, då du förmodligen hade fått bättre hjälp om du hade postat i "animering" 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Lasse_laser Postad 3 april 2006 Dela Postad 3 april 2006 Humm, det är ganska svårt att förklara över nätet hur man gör. Ganska många steg och olika sätt att lösa det på. Därför drar jag kortfattat principen så får du be om hjälp allt eftersom/lösa det själv. Mycket om hur man gör står kanske även i andra trådar. Lättast är nog att som det i ovanstående inlägg sagts till att börja med lägga filmen som bakgrund. Nästa steg i ordningen torde vara att tracka en kamera efter den filmade kamerarörelsen, bortse från detta om kameran är stillastående, men likväl är det smart att skapa en kamera som har dom rätta inställningarna. Sedan hade jag själv skapat ett partikelsystem med tillhörande gravitation för att få det att snyggt flyga i en båga och rotera. På så sätt kan du även skicka ut flera skott. Detta partikelsystem placerar du sen på "utloppet" (eller vad det nu heter) och riktar åt det håll patronen ska flyga. 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Nicke_92 Postad 7 april 2006 Dela Postad 7 april 2006 det blir nog skitsnyggt ;) 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.