Gå till innehåll

Lägga till 3D hylsor?


Om3ga

Recommended Posts

Tack så mycket för ett bra svar! Men, nu har vi ett annat problem...jag har inga kunskaper om 3Ds Max xD. Men jag kan lite i After Effects. Men alltså när jag ska animera den i 3Ds Max, hur menar du då? Typ, "dra" hylsan så som den ska flyga?

Länk till kommentar
Share on other sites

precis. du animerar som i alla andra keyframe-program. använd hjälpen i programmet. tänk även på att posta i rätt forum, då du förmodligen hade fått bättre hjälp om du hade postat i "animering"

Länk till kommentar
Share on other sites

Humm, det är ganska svårt att förklara över nätet hur man gör.

Ganska många steg och olika sätt att lösa det på.

Därför drar jag kortfattat principen så får du be om hjälp allt eftersom/lösa det själv. Mycket om hur man gör står kanske även i andra trådar.

 

Lättast är nog att som det i ovanstående inlägg sagts till att börja med lägga filmen som bakgrund.

Nästa steg i ordningen torde vara att tracka en kamera efter den filmade kamerarörelsen, bortse från detta om kameran är stillastående, men likväl är det smart att skapa en kamera som har dom rätta inställningarna.

 

Sedan hade jag själv skapat ett partikelsystem med tillhörande gravitation för att få det att snyggt flyga i en båga och rotera. På så sätt kan du även skicka ut flera skott.

Detta partikelsystem placerar du sen på "utloppet" (eller vad det nu heter) och riktar åt det håll patronen ska flyga.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...