rayl Postad 31 mars 2006 Postad 31 mars 2006 tja, jag har ett litet problem. har redigerat min film i avid och vill finpula lite i after effects. har tankat ut filmen på dv-band och vill nu ha in det i after effects, jag börjar misstänka att det inte finns nån record-funktion i AE, stämmer det?? hjälp mig. ett till problem. jag har även exporterat filmen ifrån avid i quicktime movie-format, men skiten laggar och pixlar sig. vad är det för fel?? har testat alla olika inställningar och pratat med folk som säger sig kunna, men det hjälper ju fan inte. eftersom alla mina 500 exporteringar är kajko så kan jag ju heller inte importera dom i AE. så gott folk, snälla hjälp mig jag håller på att dö /tom 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 31 mars 2006 Postad 31 mars 2006 Quicktime har ju många olika format och codecs, vilken exporterar du i? Kör du med Animering laggar det väldigt mycket när man öppnar med QT-player, men det fungerar att redigera i AE.. 0 Citera
Ior Postad 31 mars 2006 Postad 31 mars 2006 [citat=rayl]tja, jag har ett litet problem. har redigerat min film i avid och vill finpula lite i after effects. har tankat ut filmen på dv-band och vill nu ha in det i after effects, jag börjar misstänka att det inte finns nån record-funktion i AE, stämmer det?? hjälp mig. ett till problem. jag har även exporterat filmen ifrån avid i quicktime movie-format, men skiten laggar och pixlar sig. vad är det för fel?? har testat alla olika inställningar och pratat med folk som säger sig kunna, men det hjälper ju fan inte. eftersom alla mina 500 exporteringar är kajko så kan jag ju heller inte importera dom i AE. så gott folk, snälla hjälp mig jag håller på att dö /tom[/citat] Nej, det finns ingen capturefunktion i AE, du får tanka in med ett annat program. WinDV är ett enkelt program för detta -> http://windv.mourek.cz 0 Citera
rayl Postad 31 mars 2006 Författare Postad 31 mars 2006 tack så mycket, lyckas inte få windv att funka. kommer ett "runtime error" meddelande när jag ska tanka. nån som vet vad som är fel? 0 Citera
Munthe Postad 31 mars 2006 Postad 31 mars 2006 Capturefunktionen i AE7 är Premiere Pro 2. AE använder Premiere Pros log and capture-verktyg för inhämtning av video och gör det direkt i AE. Adobes videobundle är fantastisk. 0 Citera
Ior Postad 31 mars 2006 Postad 31 mars 2006 [citat=Munthe]Capturefunktionen i AE7 är Premiere Pro 2. AE använder Premiere Pros log and capture-verktyg för inhämtning av video och gör det direkt i AE. Adobes videobundle är fantastisk.[/citat] Ingen har pratat om AE 7 här. :) 0 Citera
rayl Postad 31 mars 2006 Författare Postad 31 mars 2006 det är after effects 7.0 jag har ju, hur går jag till väga? 0 Citera
Rogge Postad 31 mars 2006 Postad 31 mars 2006 [citat=rayl]det är after effects 7.0 jag har ju, hur går jag till väga?[/citat] Detta förutsätter att du har Premiere Pro 2.0 installerat: Anslut och starta din kamera. Starta AE7. Gå till File > Import > Capture in Premiere Pro Sedan är det bara att fånga och allt du fångar hamnar direkt i AE7. Har du inte Premiere Pro 2.0 kan du prova denna: http://www.scenalyzer.com (Scenealyzer fångar inte in till AE7, men du kan fånga video med det) Capture in Premiere Pro i AE7 är det enda sätt att fånga direkt in i AE7. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.