Jump to content

tanka in i after effects?

rayl
 Share

Recommended Posts

tja,

jag har ett litet problem. har redigerat min film i avid och vill finpula lite i after effects. har tankat ut filmen på dv-band och vill nu ha in det i after effects, jag börjar misstänka att det inte finns nån record-funktion i AE, stämmer det?? hjälp mig.

ett till problem. jag har även exporterat filmen ifrån avid i quicktime movie-format, men skiten laggar och pixlar sig. vad är det för fel?? har testat alla olika inställningar och pratat med folk som säger sig kunna, men det hjälper ju fan inte. eftersom alla mina 500 exporteringar är kajko så kan jag ju heller inte importera dom i AE.

så gott folk, snälla hjälp mig jag håller på att dö

/tom

[citat=rayl]tja,

jag har ett litet problem. har redigerat min film i avid och vill finpula lite i after effects. har tankat ut filmen på dv-band och vill nu ha in det i after effects, jag börjar misstänka att det inte finns nån record-funktion i AE, stämmer det?? hjälp mig.

ett till problem. jag har även exporterat filmen ifrån avid i quicktime movie-format, men skiten laggar och pixlar sig. vad är det för fel?? har testat alla olika inställningar och pratat med folk som säger sig kunna, men det hjälper ju fan inte. eftersom alla mina 500 exporteringar är kajko så kan jag ju heller inte importera dom i AE.

så gott folk, snälla hjälp mig jag håller på att dö

/tom[/citat]

Nej, det finns ingen capturefunktion i AE, du får tanka in med ett annat program.

WinDV är ett enkelt program för detta -> http://windv.mourek.cz

[citat=Munthe]Capturefunktionen i AE7 är Premiere Pro 2. AE använder Premiere Pros log and capture-verktyg för inhämtning av video och gör det direkt i AE. Adobes videobundle är fantastisk.[/citat]

Ingen har pratat om AE 7 här. :)

[citat=rayl]det är after effects 7.0 jag har ju, hur går jag till väga?[/citat]

Detta förutsätter att du har Premiere Pro 2.0 installerat: Anslut och starta din kamera. Starta AE7. Gå till File > Import > Capture in Premiere Pro

Sedan är det bara att fånga och allt du fångar hamnar direkt i AE7. Har du inte Premiere Pro 2.0 kan du prova denna: http://www.scenalyzer.com (Scenealyzer fångar inte in till AE7, men du kan fånga video med det)

Capture in Premiere Pro i AE7 är det enda sätt att fånga direkt in i AE7.