ralle_e Postad 29 mars 2006 Postad 29 mars 2006 (cont´d) står det ibland när jag använt CeltX och exporterar manuset som ett pdf... Står vid dialogen, precis efter namnet på den som ska säga något?? Vad är det och hur får jag bort det??? 0 Citera
tuco Postad 29 mars 2006 Postad 29 mars 2006 cont´d (continued) = fortsätter. Dvs om en karaktär snackar och dess dialog fortsätter på ny sida så blir det "cont´d". Alltså att karaktärer fortsätter snacka från förgående sida. 0 Citera
jbergman Postad 29 mars 2006 Postad 29 mars 2006 Nu vet jag inte Celtx fungerar, men (cont'd) används ibland även då en replik avbryts av en beskrivning för att sedan fortsätta. För övrigt hade en sökning på "cont'd" här på forumet gett exakt samma svar. /Jakob 0 Citera
jonkanon Postad 29 mars 2006 Postad 29 mars 2006 I nuläget genereras de automatiskt i pdf skapandet, som då sker via server. Det har varit tjat om funktionen som tidigare saknades, och den kommer att bli möjlig att styra hurivida man vill ha det. Cont'd skrivs när samma karaktär har två repliker i rad, dvs fortsätter utan avbrott av någon annan. På http://www.download.com finns bl.a pdf995 som är en pdfskapare som är gratis. Som är ett alternativ om du vill göra saker själv. Jag är inte helt insatt i celtx, även om jag översätter den. Jag gör det mest för att det ska finnas på svenska. Själv kör jag final draft. /jon 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.