Film smurfen Postad 23 mars 2006 Postad 23 mars 2006 Jag undrar om det går att få mer bildrutor i filmer filmade med videokamera. Skulle vilja få bättre bild så det blir lite mer filmaktigt. Om det går alltså, jag skulle vilja veta hur isåfall. //Tobbe banan. 0 Citera
pekivan Postad 24 mars 2006 Postad 24 mars 2006 jag är ingen expert på området men skulle nog säga att du ska ha färre bilder. pröva att ta bort varannan bild och morpha ihop resterande bilder. sen kan du ju pröva att söka på detta forum. finns nog mycket matnyttigt :) kolla även denna länk. http://www.voodoofilm.org/forum/showthread.php?t=7374 eller sök på 35mm adapter 0 Citera
Film smurfen Postad 24 mars 2006 Författare Postad 24 mars 2006 Okej, ska jag säga bildkvalite istället, isåfall hur får man bättre bildkvalite? 0 Citera
Film smurfen Postad 25 mars 2006 Författare Postad 25 mars 2006 Går det att ändra i datorn? :D:D:D 0 Citera
Munthe Postad 25 mars 2006 Postad 25 mars 2006 Uttrycket "skit in - skit ut" betyder att det inte går att ändra på det faktumet i en dator. Det är en tumregel. 0 Citera
gorse Postad 25 mars 2006 Postad 25 mars 2006 Då hjälper inte en bättre kamera heller. Om det är skit framför kameran blir det skit på tevenskärmen med. Är det skit bakom kameran så hjälper det inte skiten framför kameran bättre heller. Jag lever fortfarande i (van?)-föreställningen att om man hittar på en bra historia, klarar av att berätta den intressant, och gör sitt bästa med att peka med kameran, så tror jag det går att göra en skaplig film med familjekamera för 3000 spänn. Visseligen kanske filmen kommer ha en del vissa stildrag, men det är en annan histora. 0 Citera
Norbert Postad 25 mars 2006 Postad 25 mars 2006 Håller med gorse till fullo. The photographer and the writer were in discussion and the writer said to the photographer "You must have a very expensive camera to take such wonderful pictures" And the photographer replied "You must have a very expensive typewriter to write such wonderful stories". Nog sagt. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.