Lucio Fulci Postad 22 mars 2006 Postad 22 mars 2006 tjena alla, undrar om hur man gör pistol ljus som är riktig, inte en billig effekt som man ritar i Photoshop tack för hjälpen 0 Citera
R.R Studio Postad 22 mars 2006 Postad 22 mars 2006 använd en 3d particel engine.....elr ett 3d program som innehåller en sådan funktion....men det kan man få riktit snygga effekter....men mitt förslag för att få det verkligt är ändå att skippa hela efterarbetet och sattsa den tiden istället på göra "the real deal"...:)....man kan säkert hyra sådana vapen någonstans ifrån.... 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 22 mars 2006 Postad 22 mars 2006 [citat=Lucio Fulci]tjena alla, undrar om hur man gör pistol ljus som är riktig, inte en billig effekt som man ritar i Photoshop tack för hjälpen[/citat] Enkelt, skjut med en riktig pistol. ;) Vad är det för fel med photoshop? 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 22 mars 2006 Postad 22 mars 2006 Photoshops förmåga att skapa mynningsflammor begränsas egentligen bara av din egen kunskap och skicklighet. Jobba på dem istället, och försök få dem att se bättre ut. Animera dem över några få frames. 0 Citera
Nicke_92 Postad 1 april 2006 Postad 1 april 2006 photoshop eller paintshop är perfekt för det jobbet! instämmer helt 0 Citera
Coca Cola och Film Postad 1 april 2006 Postad 1 april 2006 När jag gör mynningsflammor gör jag dem i Paint, för jag har inte Photoshop. Sedan lägger jag den lilla flamman över typ tre frames på filmen, Blurrar den, fixar färgen sen drar jag upp ljuset på själva bilden, på ungefär två frames och det funkar perfekt. Paint + Pinnacle = yeah! ;) 0 Citera
Coca Cola och Film Postad 1 april 2006 Postad 1 april 2006 Tryck på Color effects, color correction och till sist drar du upp Brightness tills det ser bra ut. Använder du också dig utav Pinnacle? 0 Citera
Ivan Postad 1 april 2006 Postad 1 april 2006 Nej...premiere men ja hittade ett eget sett efter att jag experimenterade ett tag 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.