Gå till innehåll

Behöver hjälp att placera en sång!


Disco Volante

Recommended Posts

Hej!

 

Detta är egentligen inte filmsnack, det är reklamsnack :P

 

För något/några år sedan gick det en reklam på tv med låten "Supertramp - the logical song". Nu har jag fått hjärnsläpp! Jag kommer så väl ihåh att det gick en reklam med den sången men jag kommer inte ihåg vilken reklam det var / vad den handlade om! Detta är riktigt irriterande ;) En kompis sa att det var reklam för något byggföretag o handlade om en liten pojke som byggde saker? Men det ringer inga klockor för mig av den informationen...

 

Kommer någon ihåg den här reklamen? Vad hände i den? Hur såg den ut? Med andra ord: hjälp mig få tillbaka minnena! :D

 

Tack

Länk till kommentar
Share on other sites

Ah tack för svaret! Jag vet inte om det ringer någon klocka dock

 

Men du! Kan det inte ha varit Shell? De hade någon reklam med en bil som åkte på en strand eller liknande och sedan bildades Shell-snäcka-logon på något sätt. Jag kommer inte ihåg exakt hur den var men när du sa det där med statoil började jag tänka i dom banorna! :D

Länk till kommentar
Share on other sites

alltså var det inte för nåt byggföretag, en liten kille som e son till en som jobbar på företag sitter och ritar jätteskumma byggnader, kameran åker in i teckningarna och färdas över en liten tecknad stad. Slutar med att farsan hämtar sin son, ser teckningarna och får en fundersam min, typ som att, "det här vore kanske inte så dumt"

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo du har rätt Stavrogin. Jag har frågat en del människor och dom som har kommit på nåt har sagt att det var reklam för byggföretag, NCC :)

En liten grabb/flera små barn som ritar teckningar om framtiden eller något sådant. Så nu när jag hört så många som sagt det så vet jag att det stämmer :) Tack tack!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...