Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan!

Vänder mig till detta forum när SYVen är tjänsteledig. Det är ett år kvar till praktiken i tredje året men tycker att det är dags att titta runt redan nu. Men jag vet inte vart man vänder sig till för bolag. Jag vill helst av allt vara med på inspelningsplatser för film/TV och kunna göra lite allt möjligt: sköta kameran, ljus, ljud, etc. Titta på hur regissören beter sig sig, se vad alla sysslar med och hur de gör det. En slags alltiallo. Men vart jag än vänder mig så verkar inget bolag göra detta, de enda anställda är producenter. inga kameramän, regissörer, klippare... Allt detta gör mig helt förvirrad. Så har ni några tips, kanske rent av suttit i samma sits som jag men lyckats ta er ur den, snälla berätta för mig. Jag sitter och drar mig i håret här!

Postad

Buena Vista: 08-555 445 00

Svensk Filmindustri: 08-680 35 00

Sonet: 08-665 14 00

Sony Pictures: 08-555 790 00

Triangelfilm: 08-440 14 50

Eller ring något mindre bolag, där har du nog större chans att få praktik.

Postad

Jag skulle föreslå ett produktionsbolag som gör reklam och musikvideos. För att produktionstakten är högre så man hinner kanske se lite mer och få prova på lite mer om man visar framfötterna. Ett tips som du kan kolla upp ifall du känner för det.

Postad

Jag kan föreslå att du talar med producenterna, för det är oftast de som anställer folk till en produktion. Maila till dom och fråga om du inte kan få vara med på nått hörn på deras nästa produktion.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...