FreddeM Postad 13 mars 2006 Postad 13 mars 2006 Tja! Någon som vet ett bra program till att göra egna DVD-menyer? /Fredde 0 Citera
Rogge Postad 13 mars 2006 Postad 13 mars 2006 Photoshop och After Effects är två bra program för att göra DVD-menyer. 0 Citera
FreddeM Postad 13 mars 2006 Författare Postad 13 mars 2006 Tjena Rogge! Tack! I photoshop? Sparar man det som en vanlig JPEG-bild då och hur talar man om vad som ska hända när man klickar på menyerna? Eller gör man bara bilden färdig i Photoshop och sedan lägger den in i något DVD-program där man styr resten? Eller är det någon som är haj på att göra snygga menyer som vill tjäna en slant? Jag har de 2 klassiska hockeymatcherna på DVD mellan FIN-SWE (6-5 och 3-2 från OS), nu vill jag ha två fräcka menyer till matcherna, men kanske jag ska vända mig till en grafiker, för jag behöver ett DVD-omslag också. /Fredde 0 Citera
Rogge Postad 13 mars 2006 Postad 13 mars 2006 Jag använder Adobe Encore DVD och gör menyerna i Photoshop. Man sparar dom som .psd-format och gör knappar med hjälp av Lageruppsättningar i Photoshop. Hur man namnger lager har också betydelse för vad det blir, tex en knapp. Exakt hur man gör med andra authoringsprogram vet jag inte. När jag gör motion menues använder jag After Effects och Photoshop. 0 Citera
FreddeM Postad 19 mars 2006 Författare Postad 19 mars 2006 Jag kan Photoshop ganska bra, men jag har INGEN ANING om hur man gör Dvd-menyer, finns det någon steg för steg guide om hur man gör menyer i Photoshop och i något som helst menyprogram? Eller kan jag göra grunden i Photoshop, och skicka filen till någon som sedan slutför jobbet? Tacksam för ALL hjälp man någonsin kan få! /Fredde 0 Citera
Nismo Postad 26 mars 2006 Postad 26 mars 2006 Enkelt program så kan jag rekommendera Ulead DVD Workshop! 0 Citera
Waritch Postad 8 juni 2006 Postad 8 juni 2006 Hur får jag tag i After Effects? Jag har gjort menyer i Ulead och Nero men de e allt för fula tycker jag, det är ingen klass på det hela. 0 Citera
Rogge Postad 8 juni 2006 Postad 8 juni 2006 [citat=Waritch]Hur får jag tag i After Effects?[/citat] - AE7 - Standard - AE7 - Professional 0 Citera
pld Postad 8 juni 2006 Postad 8 juni 2006 [citat=Waritch]Hur får jag tag i After Effects? [/citat] Om du är student så kan då köpa After Effects med 70% rabatt! Kolla på http://www.csn-kortet.se/rabatter_nationella.asp?id_rabatt_nationell=235 så får du Adobe After Effects 7.0 Professional version för 5600:- istället för 14700:-! /Jesper 0 Citera
maxv Postad 9 juni 2006 Postad 9 juni 2006 Tro det eller ej men man kan göra rätt sjyssta menyer i pinnacle... Helt ok! 0 Citera
swempa Postad 9 juni 2006 Postad 9 juni 2006 I vilket program man kan göra animerade DVD-menyer? Adobe Encore?? Har aldrig jobbat med det programmet innan men är det någon som vet hur det programmet är uppyggt? Är det som Pshop eller? 0 Citera
maxv Postad 13 juni 2006 Postad 13 juni 2006 Ja det kan du köpa för under tusenlappen eller om du vill vara lite mer olaglig så kan du tanka hem de från nätet... 0 Citera
pld Postad 13 juni 2006 Postad 13 juni 2006 [citat=maxv]Tro det eller ej men man kan göra rätt sjyssta menyer i pinnacle... Helt ok![/citat] Fast Pinnacle är ju ett redigeringsprogram och det verkar som om Waritch är ute efter ett program han kan göra dvd:er med, inte ett redigeringsprogram. 0 Citera
Waritch Postad 14 juni 2006 Postad 14 juni 2006 Helt sant.. Men finns det inte något program som endast inriktar sig på DVD-menyer? 0 Citera
pld Postad 15 juni 2006 Postad 15 juni 2006 [citat=Waritch]Helt sant.. Men finns det inte något program som endast inriktar sig på DVD-menyer?[/citat] Adobe Encore gör la bara det? 0 Citera
Ior Postad 15 juni 2006 Postad 15 juni 2006 [citat=pld][citat=Waritch]Helt sant.. Men finns det inte något program som endast inriktar sig på DVD-menyer?[/citat] Adobe Encore gör la bara det?[/citat] Nej, du kan transcoda och annat i Encore. 0 Citera
frax Postad 15 juni 2006 Postad 15 juni 2006 ja men encora är byggt för DVD produktion i första hand 0 Citera
Ior Postad 25 juni 2006 Postad 25 juni 2006 [citat=Waritch]Medföljer "Encore" i Adobe Pro dc??[/citat] Adobe vad? :) 0 Citera
Ior Postad 25 juni 2006 Postad 25 juni 2006 [citat=Waritch]Adobe pro film programet :-P cd,n, .. ja.[/citat] Encore ingår i Adobe Video Bundle och Production Studio. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.