Jump to content

Musikvideo (3:43)

Micke Das

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Okej, hum.. såhär tycker jag! =)

Musikvideo borde handla om något, borde ha en röd tråd ett början, klimax och ett slut precis som alla filmer. Jag vet inte vad ni har gjort för andra filmer eller hur erat storybord såg ut för denna musikvido, vad ni hadde för material att jobba med eller nån buget!?

Jag tycker att ni borde ha kunnat klara av och göra en bättre story med flera scener på olika platser med rörliga bilder osv osv. Jag vill inte jämföra eran musikvideo med riktiga från MTV, vore inte rätt. Men jag tycker endå att ni kunde ha gjort detta sjukt mycket bättre och fått det att se mer levande ut för ska jag vara helt ärlig så saknar denna film liv tyvärr.

Jag är inte imponerad av själva filmen, dock blir jag väldigt imponerad av musiken dvs. om ni har själva spelat in låten osv osv..?

Övning ger färdighet, öva mer.. jag vill sen något mer levande nästa gång!

Och ta inte hårt på kritiken om ni nu skulle göra det!

Tack för mig!

• 3 weeks later...

Kul att folk har tittat och tyckt till! Många bra åsikter. Utgångspunkten för denna filmen var egentligen att jag skulle lära mig ett trumsamplingsprogram. Med ett hyfsat trumljud ville jag spela in en låt och valde då The Millionaire. Att sedan spela in en musikvideo var ett bra sätt att lära sig lite om Adobe Premiere (har tidigare använt Pinnacle Studio).