Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har endast sett "Bind mig, älska mig" och stora delar av "Kärlekens matadorer", och nu undrar jag lite över vilka filmer som allmänt kan tänkas vara hans allra bästa. Kan det möjligtvis vara just de två ovan nämnda samt "Begärets lag". På något sätt känns det som om det var i just denna period av hans karriär som han fann sig själv och framförde det han vill framföra på ett sätt som ingen tidigare gjort.

Fråga två. För länge sen when I was just a boy såg jag en scen ur en film på FilmNet Plus som kanske/kanske inte kommer från en Almodovar-film. Det är en man som står och duschar, en "städtant" råkar på honom och han våldtar henne, alternativt har de lite rough sex (svårt att urskilja när man är ung, men jag skulle tippa på det sistnämnda)... Vad är det för film?

Postad

Jag köpte just Dunkla drifter och Min hemliga blomma från discshop. De har en kampanj just nu med Pedro Almodovar. Jag har ännu inte sett dem för de kom med posten igår. Det var min fru som förelog Min hemliga blomma och hon talade varmt om den filmen. Vi får se hur den är.

Postad

Jag såg de av hans filmer som gick på SVT för ett tag sedan. Var inget direkt speciellt med dom imo. Women on the Verge of a Nervous Breakdown var nog den bästa.

Postad

[citat=gorse]Jag köpte just Dunkla drifter och Min hemliga blomma från discshop. De har en kampanj just nu med Pedro Almodovar. Jag har ännu inte sett dem för de kom med posten igår. [/citat]

Nu när jag läser om den verkar Dunkla drifter också vara över medel, baserad på en roman av Ruth Rendell (har den i hyllan, ej läst).

[citat=gorse]Det var min fru som förelog Min hemliga blomma och hon talade varmt om den filmen. Vi får se hur den är.[/citat]

Har du tagit frugans råd och set Scarface än ;)

[citat=Anhool]Jag såg de av hans filmer som gick på SVT för ett tag sedan. Var inget direkt speciellt med dom imo. Women on the Verge of a Nervous Breakdown var nog den bästa.[/citat]

Själv önskar jag att jag hade sett dessa filmer, men febern kom först efter SVTs satsning. Hoppas de sänder filmerna igen!

Postad

[citat=final_cut]Har du tagit frugans råd och set Scarface än ;) [/citat] Javisst! Tusan! Det var en attans bra film. Jag fick en special edition av henne när jag fyllde år. Superbra film som gick rakt in i mitt hjärta. Otäck grej det där med motorsågen.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...