Gå till innehåll

Xtreme tutorials


kalle112

Recommended Posts

Någon annan här förutom mig som tycker att MG-tutorialen från Xtreme är för svår??? Tycker för övrigt att det är dåligt inspelat...man ser ju inte hela bilden!

 

Fattar inte var man får tag på shy-effekten...hittar inte den bland effekterna???

Länk till kommentar
Share on other sites

shy? är inte det en lagerinställning i AE, som gör att lagret inte syns i tidslinjen? hm jo här är det! i After effects 6.5 studio techniques beskrivs den som en inställning som gör lagret osynligt i sequence-fönstret men den fortfarande finns i sekvensen. låter flippat? Inställningen är bara för att minska kaoset i kompliserade sequenser... Har egentligen ingen betydelse för hur den färdiga bilden blir i videoklippet... det 'Shy'-ade lagret blir såattsäga blyg och gömmer sig, men finns fortfarande kvar, den gör sig osynlig...

 

mer än så kan jag inte skriva då jag inte vet exakt vilken tutorial du talar om och till vilket program den är riktad (shy kan ha en helt annan innebörd i ett annat program, vad vet jag)

Länk till kommentar
Share on other sites

Shy är som du sa den där knappen när man kan gömma flikarna. Men det jag menar är shine-effekten (borde kanske stavas så här). Det är en effekt som man kan lägga till ifall man vill att animationen ska blänka...

Länk till kommentar
Share on other sites

Kom nu på att jag inte har en sådan effekt. "Shine-effect" heter den (nu är jag säker).

 

Var kan jag få tag på den?

 

Jag använder after effects 6,5. I tutorialen jag har tror jag att han använder 5,5. E nog därför jag inte har den effekten...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...