Gå till innehåll

svärd!


Recommended Posts

du köper en tun bred planka ca: 5 ggr 1cm och 1.5 m lång. sen sågar du av 20cm av den plankan 2 ggr. du har altså nu två 20 cmrs planka och en 1,10 m. limma sedan fast de två 20 cm plankorna på 1,10 m plankan i ena änden och på varsin sida. låt torka med press så att det sitter.

 

Där plankorna är fastlimmade är tanken att det ska vara handtaget, resten är klingan. nu mäter du ut formen som du vill ha på klingan och rita raka sträck, sen är det bara att ta fram hyvelgärnet och hyvla till den. handtaget fixar du till med en fil.

 

Sen är det bara att sandpappra. Om du vill att svärden ska se riktiga ut köper du en färgsprej i silverfärg och sprejar på. Jag gjorde 40 sånna här till min fantasyfilm, ser bra ut, men i närbilder måste man ha riktiga svärd.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=jakethesnake]du köper en tun bred planka ca: 5 ggr 1cm och 1.5 m lång. sen sågar du av 20cm av den plankan 2 ggr. du har altså nu två 20 cmrs planka och en 1,10 m. limma sedan fast de två 20 cm plankorna på 1,10 m plankan i ena änden och på varsin sida. låt torka med press så att det sitter.

 

Där plankorna är fastlimmade är tanken att det ska vara handtaget, resten är klingan. nu mäter du ut formen som du vill ha på klingan och rita raka sträck, sen är det bara att ta fram hyvelgärnet och hyvla till den. handtaget fixar du till med en fil.

 

Sen är det bara att sandpappra. Om du vill att svärden ska se riktiga ut köper du en färgsprej i silverfärg och sprejar på. Jag gjorde 40 sånna här till min fantasyfilm, ser bra ut, men i närbilder måste man ha riktiga svärd.

 

Lycka till[/citat]

tack jag ska också köra på den tekniken i min fantasyfilm närbild = replika tror jag

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Nicke_92][citat=jakethesnake]du köper en tun bred planka ca: 5 ggr 1cm och 1.5 m lång. sen sågar du av 20cm av den plankan 2 ggr. du har altså nu två 20 cmrs planka och en 1,10 m. limma sedan fast de två 20 cm plankorna på 1,10 m plankan i ena änden och på varsin sida. låt torka med press så att det sitter.

 

Där plankorna är fastlimmade är tanken att det ska vara handtaget, resten är klingan. nu mäter du ut formen som du vill ha på klingan och rita raka sträck, sen är det bara att ta fram hyvelgärnet och hyvla till den. handtaget fixar du till med en fil.

 

Sen är det bara att sandpappra. Om du vill att svärden ska se riktiga ut köper du en färgsprej i silverfärg och sprejar på. Jag gjorde 40 sånna här till min fantasyfilm, ser bra ut, men i närbilder måste man ha riktiga svärd.

 

Lycka till[/citat]

tack jag ska också köra på den tekniken i min fantasyfilm närbild = replika tror jag[/citat]

 

Berätta lite om din filmidé vettja =) Ska åsso göra en fantasyfilm snart hade ja tänkt.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

visst :) den heter landet vid alla världars ände och handlar om en kamp mellan reptilianer (hälften människa och hälften reptil) och dvärgar och människor det finns två sorters magi naturalkraft och eviral(tror jag min kompis har skrivit rätt mycket av manuset kommer inte ihåg säkert) natural är när man tar och gör ett monster av tex en pinne, medans eviral(?) är när man tar egenskaper och använder tex armar av förödelse huvud av tillgivenhet och kropp av mod. Det är lite av handlingen iallafall :) kommer nog bli en hel del 3-d monster iallafall :)

Länk till kommentar
Share on other sites

ett annat tips är att du går till en målarbutiken o köper glasfiber(som blir stenhårt, o är nästan som gipps fast mer som plast... det gör dom mycket snygga grejjer i, tex har dom gjort hela preditor dräckten i de materialet, svärden o de mee...

lycka till

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...