Gå till innehåll

Min hembyggd matte box


ti

Recommended Posts

Tack Ronnie. Platta med många hålla i kosta 13kr. Den manfrotto platta kosta 400kr. Resten fick jag från en trasig halogen lampa och en elkåpa från en skotlåda. Jag använder i samband med matte boxen en rörlig fiter adapter från cokin.

Filter har plats för tre filter. Hela satsen går att skjuta in på matte boxen. Det passa bra särkilt med en vidvinkelobjektivet

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack Mattias. Jag tar egen beställning just nu för att Jag är väldigt upptagna. Jag hålla på att skriva en bok om min hembygg steadicam. Det kommer bli massör av bilderna om hur Jag gjorde min rigg. Det komma bli bilder från Steadicam,Glidecam och GPI Pro. Jag fick the 'go ahead' från Tiffen VP och dem andra att använder deras bilder. Tiffen VP sa att det går att använda deras bilder om han kunde skicka en 'copy' till Garret Brown. Absolut!! :)

Boken kommer ha bilderna från andra folk som har också byggd egena systemet. Men övirigt handlar boken om min hembyggd rigg.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ti]Jag hålla på att skriva en bok om min hembygg steadicam.

[...]

Boken kommer ha bilderna från andra folk som har också byggd egena systemet. Men övirigt handlar boken om min hembyggd rigg.[/citat]

 

Meddela mig så fort boken finns att köpa så kommer vi att informera om den på sajten!

 

Det är en gedigen mängd kameratillbehör du har!

Länk till kommentar
Share on other sites

Ska bara tala om att om nån var intressad, det finns en gamamal artikla om min sjunde rigg som Jag hade byggd år 2000. Det går att läsa i en gammal nr i Monitor tidningen om ni är intressad. Här är bilden på tidningen och artikla.

 

http://homebuiltstabilizers.com/info.html

 

För att under lätta det hela, bättre att ni kolla på monitor hemsidan och sök efter tidningen nr 10, år 2000 .pdf file som ni kan ladda ner. Tror jag.

Måste komma ihåg att den var 3 år sen, så har jag utveckla en battre rigg, tycke jag i alla fall.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...