Gå till innehåll

Adobe Video Bundle (production studio)


nicmar

Recommended Posts

Jag tänkte köpa Adobe Video Bundle. Är det många här som också tänkt köpa det, så det är stor efterfrågan, eller tänker folk ladda ner det eller fixa på nåt annat olagligt sätt?

 

Jag undrar mest över leveransdatum på Dustin, inwarehouse mm. De har prel. datum på grejerna, men man vet ju inte om man kan lita på det. Enligt dustin skulle det komma på torsdag 2 mars.

Tror ni det är begränsad tillgång på det eller kan man lugnt vänta till torsdag och se om det kommer och då beställa, eller finns det risk att det tar slut?

 

Hur många andra här tänker köpa detta? Har ni kanske tips på nån annan butik som har det inne, eller har inte adobe börjar skicka ut dom än bara?

Jag såg deras "show" i malmö och blev imponerad av de nya finesserna.

 

-niclas

Länk till kommentar
Share on other sites

nicmar, jag har köpt Production Studio Premieum och oavsett var du köper det skall du inte köpa det på Dustin.

 

http://www.lrtv.se samt http://www.scandinavianphoto.se är dom enda återförsäljarna i sverige som tar samma pris som Adobe Store vilket gör att du tjänar tusenlappar på att köpa från någon av dessa tre. Jämför själv och se. Här är svenska priset på Video Bundle hos Adobe Store: https://istore.adobe.com/b2c_adobe/b2c/init.do?shop=SE&language=SV&areaID=VID_BUN

 

Jag tjänade 4.000 kronor på att köpa direkt från Adobe Store istället från Dustin. :)

 

Jobbar du mycket med tangentbordet i Premiere Pro kan denna tråd vara värd att läsa: http://www.voodoofilm.org/forum/showthread.php?t=7337

 

Nej, det finns ingen risk att Video Bundle eller övriga nysläppta program tar slut.

 

Förresten, var Jason Levine med och demade programmen i Malmö?

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för tipsen, adobes store har varit trasig i flera dagar, men nu verkar det ju som den äntligen funkar..

Dustin var ju inte så extremt mycket dyrare, "bara" 1000 kr, men jag såg att scandphoto var billiga, men dom hade inte det i lager..

 

Funderar på hur man gör när man betalar, om man förskottsbetalar eller hur dom vill man ska göra. Antar att dom inte skickar det mot faktura.

 

Jag såg ingen Jason i Malmö, det var en från adobe (minns inte namn) och Max från LRTV tror jag han hette..

 

Jag funderade också på att köpa det från USA, men jag vet inte om det tillkommer en massa tull osv, sen får man vänta länge..

 

Jag behöver det egentligen till nästa vecka, om det går att fixa så snabbt.. är det snabb leverans från adobe store?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=nicmar]Dustin var ju inte så extremt mycket dyrare, "bara" 1000 kr, men jag såg att scandphoto var billiga, men dom hade inte det i lager..

 

Funderar på hur man gör när man betalar, om man förskottsbetalar eller hur dom vill man ska göra. Antar att dom inte skickar det mot faktura.[/citat]

Glöm inte momsen på 25%. Då det skiljer 1618 kronor mellan Dustin och Adobe Store, om nu momsen spelar roll. Är du egenföretagare så spelar den ju mindre roll. Prisskillnaden var mindre när det gäller Video Bundle såg jag nu. Skillnaden på Production Studio Premium är iaf 4.000 kr. :)

 

Adobe Store vill ha betalt när du lägger din order men dom drar inga pengar förräns varan packas och skickas iväg. Adobe Store har varorna i lager och skickar dom på en gång. Nu när dom börjat skeppas tror jag dock att risken för att varorna är slut i lager är lika med 0. Det tog fem arbetsdagar från det jag lade min order tills jag fick det med UPS hem till dörren.

 

Att köpa från USA går ju men efterssom summan är stor så åker du med all säkerhet på tull och moms. Du kan ju alltid chansa men jag tror inte att det lyckas.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...