filmpro Postad 27 februari 2006 Postad 27 februari 2006 Jag håller på och tänker inför ett filmprojekt... Jag kom på att jag inte vet riktigt hur det funkar om: Jag ska redigera en film på två olika datorer och ha ett projekt i Adobe Premiere pro. Går det att kopiera projektet och proj. filerna och skicka över dom till den andra datorn och sedan ändra sources till filerna på ngt sätt ? Vore tacksam om någon kunde hjälpa till. 0 Citera
walfridson Postad 27 februari 2006 Postad 27 februari 2006 Du kan ju göra exakt med enhet och mappar eller skapa en nätverkenhet Fungera så här På dator 1: Skapa K:\ som länkas till lokala mappen c:\projekt\minfilm I premiere skapas projektet och materialet imp från K:\ På dator 2: Skapa K:\ som länkas till lokala mappen d:\temp\blabla I premiere skapas projektet och materialet imp från K:\ ps datorerna behöver inte vara sammankopplade för att det ska funka... Filerna ligger lokalt på datorerna men sökvägen blir samma för prem. 0 Citera
Ior Postad 27 februari 2006 Postad 27 februari 2006 [citat=filmpro]Jag håller på och tänker inför ett filmprojekt... Jag kom på att jag inte vet riktigt hur det funkar om: Jag ska redigera en film på två olika datorer och ha ett projekt i Adobe Premiere pro. Går det att kopiera projektet och proj. filerna och skicka över dom till den andra datorn och sedan ändra sources till filerna på ngt sätt ? Vore tacksam om någon kunde hjälpa till.[/citat] Om du öppnar ett projekt i Premiere och programmet inte hittar filerna det hänvisas till, får du upp en ruta där du kan peka på var filerna ligger. Inga problem, alltså. 0 Citera
filmpro Postad 2 mars 2006 Författare Postad 2 mars 2006 [citat=Ior][citat=filmpro]Jag håller på och tänker inför ett filmprojekt... Jag kom på att jag inte vet riktigt hur det funkar om: Jag ska redigera en film på två olika datorer och ha ett projekt i Adobe Premiere pro. Går det att kopiera projektet och proj. filerna och skicka över dom till den andra datorn och sedan ändra sources till filerna på ngt sätt ? Vore tacksam om någon kunde hjälpa till.[/citat] Om du öppnar ett projekt i Premiere och programmet inte hittar filerna det hänvisas till, får du upp en ruta där du kan peka på var filerna ligger. Inga problem, alltså.[/citat] Okej. Tack. Då var det ju en lite dum fråga men jag ville kolla upp innan jag började med att stuva om alla filer osv. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.