Gå till innehåll

Flytta projekt


filmpro

Recommended Posts

Jag håller på och tänker inför ett filmprojekt... Jag kom på att jag inte vet riktigt hur det funkar om:

Jag ska redigera en film på två olika datorer och ha ett projekt i Adobe Premiere pro. Går det att kopiera projektet och proj. filerna och skicka över dom till den andra datorn och sedan ändra sources till filerna på ngt sätt ? Vore tacksam om någon kunde hjälpa till.

Länk till kommentar
Share on other sites

Du kan ju göra exakt med enhet och mappar eller skapa en nätverkenhet

 

Fungera så här

På dator 1:

Skapa K:\ som länkas till lokala mappen c:\projekt\minfilm

I premiere skapas projektet och materialet imp från K:\

 

På dator 2:

Skapa K:\ som länkas till lokala mappen d:\temp\blabla

I premiere skapas projektet och materialet imp från K:\

 

ps datorerna behöver inte vara sammankopplade för att det ska funka... Filerna ligger lokalt på datorerna men sökvägen blir samma för prem.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=filmpro]Jag håller på och tänker inför ett filmprojekt... Jag kom på att jag inte vet riktigt hur det funkar om:

Jag ska redigera en film på två olika datorer och ha ett projekt i Adobe Premiere pro. Går det att kopiera projektet och proj. filerna och skicka över dom till den andra datorn och sedan ändra sources till filerna på ngt sätt ? Vore tacksam om någon kunde hjälpa till.[/citat]

Om du öppnar ett projekt i Premiere och programmet inte hittar filerna det hänvisas till, får du upp en ruta där du kan peka på var filerna ligger. Inga problem, alltså.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Ior][citat=filmpro]Jag håller på och tänker inför ett filmprojekt... Jag kom på att jag inte vet riktigt hur det funkar om:

Jag ska redigera en film på två olika datorer och ha ett projekt i Adobe Premiere pro. Går det att kopiera projektet och proj. filerna och skicka över dom till den andra datorn och sedan ändra sources till filerna på ngt sätt ? Vore tacksam om någon kunde hjälpa till.[/citat]

Om du öppnar ett projekt i Premiere och programmet inte hittar filerna det hänvisas till, får du upp en ruta där du kan peka på var filerna ligger. Inga problem, alltså.[/citat]

 

Okej. Tack. Då var det ju en lite dum fråga men jag ville kolla upp innan jag började med att stuva om alla filer osv.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...