Jump to content

Flytta projekt

filmpro
 Share

Recommended Posts

Jag håller på och tänker inför ett filmprojekt... Jag kom på att jag inte vet riktigt hur det funkar om:

Jag ska redigera en film på två olika datorer och ha ett projekt i Adobe Premiere pro. Går det att kopiera projektet och proj. filerna och skicka över dom till den andra datorn och sedan ändra sources till filerna på ngt sätt ? Vore tacksam om någon kunde hjälpa till.

Du kan ju göra exakt med enhet och mappar eller skapa en nätverkenhet

Fungera så här

På dator 1:

Skapa K:\ som länkas till lokala mappen c:\projekt\minfilm

I premiere skapas projektet och materialet imp från K:\

På dator 2:

Skapa K:\ som länkas till lokala mappen d:\temp\blabla

I premiere skapas projektet och materialet imp från K:\

ps datorerna behöver inte vara sammankopplade för att det ska funka... Filerna ligger lokalt på datorerna men sökvägen blir samma för prem.

[citat=filmpro]Jag håller på och tänker inför ett filmprojekt... Jag kom på att jag inte vet riktigt hur det funkar om:

Jag ska redigera en film på två olika datorer och ha ett projekt i Adobe Premiere pro. Går det att kopiera projektet och proj. filerna och skicka över dom till den andra datorn och sedan ändra sources till filerna på ngt sätt ? Vore tacksam om någon kunde hjälpa till.[/citat]

Om du öppnar ett projekt i Premiere och programmet inte hittar filerna det hänvisas till, får du upp en ruta där du kan peka på var filerna ligger. Inga problem, alltså.

[citat=Ior][citat=filmpro]Jag håller på och tänker inför ett filmprojekt... Jag kom på att jag inte vet riktigt hur det funkar om:

Jag ska redigera en film på två olika datorer och ha ett projekt i Adobe Premiere pro. Går det att kopiera projektet och proj. filerna och skicka över dom till den andra datorn och sedan ändra sources till filerna på ngt sätt ? Vore tacksam om någon kunde hjälpa till.[/citat]

Om du öppnar ett projekt i Premiere och programmet inte hittar filerna det hänvisas till, får du upp en ruta där du kan peka på var filerna ligger. Inga problem, alltså.[/citat]

Okej. Tack. Då var det ju en lite dum fråga men jag ville kolla upp innan jag började med att stuva om alla filer osv.