Emil_sc Postad 21 februari 2006 Postad 21 februari 2006 Kör Avid Xpress version: 5.0 HD Mitt problem är att jag inte kan köra playback på Datormonitorn, alltså om jag trycker "play" på antingen timeline:en eller composern spelas filmen inte upp utan uppdateras bara när jag trycker "paus" igen. (filmen spelas alltså uppenbart och ljudethörs, men playback fönstren visar inget) Ändå sättet just nu är att köra ut via "DV-Device" Någon som har koll på hur jag ska kunna åtgärda detta, har provat i princip alla inställningar, inklusive att installera om Avid och formatera datorn, men jag har ju också projekt jag vill spara, så jag anntar inställningarna följer med på den vägen på något sätt. /Emil, tackar för svar! 0 Citera
p-a Postad 22 februari 2006 Postad 22 februari 2006 du kan prova lite olika versioner av drivrutin till ditt grafikkort, jag hade samma problem och lyckades lösa det genom att installera en äldre drivrutin. /p-a 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 22 februari 2006 Postad 22 februari 2006 Jag hade samma problem men har inte heller fått det att funka. Min lärare som är väldigt erfaren vad gäller avid, som förövrigt ska vara god vän till Pace, :p säger att det helt enkelt inte går att ha composern i den externa skärmen. För visst fungerar det för dig när du har det i den vanliga? 0 Citera
Ronnie Postad 22 februari 2006 Postad 22 februari 2006 För lite information i orginalinlägget för att veta exakt, men om du kör med två monitorer så kan du bara köra filmfiler i en av dem. Detta har med overlay i Windows XP att göra. 0 Citera
Emil_sc Postad 23 februari 2006 Författare Postad 23 februari 2006 Kör Windows XP, Har bara en skärm men går ändå inte att spela upp Lutar kanske åt drivrutiner då... Har kollat så att skärmen är primary skärm (hur den nu inte skulle kunnan vara det) Eller kan det vara något strul med overlay...? 0 Citera
Bengt Postad 26 februari 2006 Postad 26 februari 2006 Se till att "Composer"-fönstret inte täcks av något annat fönster. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 27 februari 2006 Postad 27 februari 2006 prova gå in i inställningar och checka för high preformance istället om det inte redan är gjort. 0 Citera
Emil_sc Postad 27 februari 2006 Författare Postad 27 februari 2006 "high preformance" Det lät ju intressant Vart hittar man det? Frågar eftersom jag har gått igenom allt minst 300 gånger redan och känner inte igen den inställningen (Composer fönstret är fritt) 0 Citera
Emil_sc Postad 1 mars 2006 Författare Postad 1 mars 2006 ledsan att jag måste bumpa igen Men igen som har mer förslag? 0 Citera
p-a Postad 1 mars 2006 Postad 1 mars 2006 testade precis att uppdatera mitt nvidia geforce 6800LE till den senaste drivrutinen (81.98) och som jag befarade så slutade avids playback att fungera, hur som helst så installerade jag om den drivrutinen jag hadde innan (78.01) och då fungerade allt fint igen. Så har du ett nvidia grafikkort så testa 78.01 och se om det kanske löser problemet. /p-a 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 1 mars 2006 Postad 1 mars 2006 jag ska återkomma med svar på vad de där inställningarna finns, men jag har inte tillgång till Avid förrän nästa vecka och jag måste sitta vid programmet för att hitta dem. 0 Citera
Emil_sc Postad 2 mars 2006 Författare Postad 2 mars 2006 Har löst probelmet, tänke bara skriva vad problemet var och hur det löstes Så enkelt som så att Playbacken slutar funka med för nya drivare, Avid Forumet rekomenderade version 77.77, så nu funkar det! Tack för all hjälp 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.