Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Kör Avid Xpress

version: 5.0 HD

Mitt problem är att jag inte kan köra playback på Datormonitorn, alltså om jag trycker "play" på antingen timeline:en eller composern spelas filmen inte upp utan uppdateras bara när jag trycker "paus" igen. (filmen spelas alltså uppenbart och ljudethörs, men playback fönstren visar inget)

Ändå sättet just nu är att köra ut via "DV-Device"

Någon som har koll på hur jag ska kunna åtgärda detta, har provat i princip alla inställningar, inklusive att installera om Avid och formatera datorn, men jag har ju också projekt jag vill spara, så jag anntar inställningarna följer med på den vägen på något sätt.

/Emil, tackar för svar!

Postad

du kan prova lite olika versioner av drivrutin till ditt grafikkort, jag hade samma problem och lyckades lösa det genom att installera en äldre drivrutin.

/p-a

Postad

Jag hade samma problem men har inte heller fått det att funka. Min lärare som är väldigt erfaren vad gäller avid, som förövrigt ska vara god vän till Pace, :p säger att det helt enkelt inte går att ha composern i den externa skärmen. För visst fungerar det för dig när du har det i den vanliga?

Postad

För lite information i orginalinlägget för att veta exakt, men om du kör med två monitorer så kan du bara köra filmfiler i en av dem. Detta har med overlay i Windows XP att göra.

Postad

Kör Windows XP, Har bara en skärm men går ändå inte att spela upp

Lutar kanske åt drivrutiner då...

Har kollat så att skärmen är primary skärm (hur den nu inte skulle kunnan vara det)

Eller kan det vara något strul med overlay...?

Postad

"high preformance" Det lät ju intressant

Vart hittar man det? Frågar eftersom jag har gått igenom allt minst 300 gånger redan och känner inte igen den inställningen

(Composer fönstret är fritt)

Postad

testade precis att uppdatera mitt nvidia geforce 6800LE till den senaste drivrutinen (81.98) och som jag befarade så slutade avids playback att fungera, hur som helst så installerade jag om den drivrutinen jag hadde innan (78.01) och då fungerade allt fint igen.

Så har du ett nvidia grafikkort så testa 78.01 och se om det kanske löser problemet.

/p-a

Postad

Har löst probelmet, tänke bara skriva vad problemet var och hur det löstes

Så enkelt som så att Playbacken slutar funka med för nya drivare,

Avid Forumet rekomenderade version 77.77, så nu funkar det!

Tack för all hjälp

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...