Jump to content

Ntsc -> Pal

filmpro
 Share

Recommended Posts

Jag tror inte det.. men de flesta Datorer, program, DVD-spelare/recorders, Platt-TVs mm klarar av både NTSC och PAL..

Jag antar att det du är ute efter är att koda om själva kameran till att köra med PAL.. Kanske är det bara att byta ut mjukvaran i kameran. Hör med tillverkaren.

[citat=Eric]Jag tror inte det.. men de flesta Datorer, program, DVD-spelare/recorders, Platt-TVs mm klarar av både NTSC och PAL..

Jag antar att det du är ute efter är att koda om själva kameran till att köra med PAL.. Kanske är det bara att byta ut mjukvaran i kameran. Hör med tillverkaren.[/citat]

Nja, inte riktigt för det tror jag blir väldigt krångligt, men jag hade tänkt köpa en kamera på ebay, men det är ntsc och jag vet inte om det är värt att köpa den eller inte . Någon som har åsikter ?

visst går det att ändra från NTSC till PAL men du kommer inte att få lika bra kvalitet som det va från början eftersom de är olika upplösning. och de kommer troligen bli ryckigt också eftersom PAL har 25 fps och NTSC har 29.97 fps.

men jag tror de finns program och plugins till en del program som kan göra om ntsc till pal med ganska bra resultat även om det inte kan bli lika bra som orginalet