Gå till innehåll

Ntsc -> Pal


filmpro

Recommended Posts

Jag tror inte det.. men de flesta Datorer, program, DVD-spelare/recorders, Platt-TVs mm klarar av både NTSC och PAL..

 

Jag antar att det du är ute efter är att koda om själva kameran till att köra med PAL.. Kanske är det bara att byta ut mjukvaran i kameran. Hör med tillverkaren.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Eric]Jag tror inte det.. men de flesta Datorer, program, DVD-spelare/recorders, Platt-TVs mm klarar av både NTSC och PAL..

 

Jag antar att det du är ute efter är att koda om själva kameran till att köra med PAL.. Kanske är det bara att byta ut mjukvaran i kameran. Hör med tillverkaren.[/citat]

Nja, inte riktigt för det tror jag blir väldigt krångligt, men jag hade tänkt köpa en kamera på ebay, men det är ntsc och jag vet inte om det är värt att köpa den eller inte . Någon som har åsikter ?

Länk till kommentar
Share on other sites

visst går det att ändra från NTSC till PAL men du kommer inte att få lika bra kvalitet som det va från början eftersom de är olika upplösning. och de kommer troligen bli ryckigt också eftersom PAL har 25 fps och NTSC har 29.97 fps.

 

men jag tror de finns program och plugins till en del program som kan göra om ntsc till pal med ganska bra resultat även om det inte kan bli lika bra som orginalet

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...