taktikal Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 Hej. Jag vill börja animera. Jag ska ta och klippa i stillbider jag tagit och sen animera ihop lite sekvenser. Vilket programär bäst. Tex introt till high chaparall och alla de animationerna. De är ju stillbilder som zoomas och flyger hit och dit.. 0 Quote
leranimatör Posted February 21, 2006 Posted February 21, 2006 Kan vara lite svårt att hjälpa dig, för du säger ju inte villken sorts animation. Som 3d animation eller stop-motion? 0 Quote
Hagwall Posted February 23, 2006 Posted February 23, 2006 After Effects är det nog som gäller då. Där kan du animera med keyframes och flytta runt stillbilder i olika lager. 0 Quote
BadSeed Posted March 3, 2006 Posted March 3, 2006 ska du göra klassisk animation- alltså cut-out animation som de tidiga southpark så finns det ett lätt och bra gratisprogram som heter stopmotionanimator. Det enda du behöver är en dv eller webkamera och ett stativ så du kan filma i 90graders vinkel. Programmet är open source så man kan ändra det som man vill (om man har lite häng på programmering) Ska du göra det digitalt så använd AE eller flash. 0 Quote
Recommended Posts