Gå till innehåll

Nya kameror?


frehåk

Recommended Posts

Canon har pressträff den 21 feb över hela Europa (världen?). 70 nya produkter ska presenteras, enligt ryktet bland annat fyra videokameror. Jag skulle bli förvånad om det inte kommer en XM3:a med hdv. I dagsläget är ju Canon rejält ifrånåkta av Sony vad gäller antal kameror som klarar hdv.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=oee]Canon har pressträff den 21 feb över hela Europa (världen?). 70 nya produkter ska presenteras, enligt ryktet bland annat fyra videokameror. Jag skulle bli förvånad om det inte kommer en XM3:a med hdv. I dagsläget är ju Canon rejält ifrånåkta av Sony vad gäller antal kameror som klarar hdv.[/citat]

 

Ja säga vad man vill om XM-2, det har varit en jättebra kamera, men visst märks det att t ex sony och panasonic har vassare sensorer. Folk har tjatat om XM-3 i snart två år. Canon har inte råd att tappa fler pro-sumer konsumenter.. En uppföljare på XM-2 med HDV (hoppas också på 3CCD) bara MÅSTE komma. Hoppas bara den hamnar i samma prisläge som XM-2 också.. Själv har jag inte råd med kameror för 50 lax..

 

/jens...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...