Zapper Postad 2 februari 2006 Postad 2 februari 2006 Jag har en film som jag har importerat in i premiere den har DivX codec och när jag spelar den i monitorn så funkar ljud och bild jättebra men när jag lägger den i timelinen och ska titta på den så blir det inget ljud, Jag vill ha hjälp så fort som möjligt helst. 0 Citera
wääuu Postad 2 februari 2006 Postad 2 februari 2006 det kanske är så att du har inaktiverat ljudet på ditt ljudspår? kommer inte ihåg hur symbolen ser ut, men den motsvarar ögat på videospåret... kanske är mer avancerat än så men ett svar är ett svar! 0 Citera
wääuu Postad 2 februari 2006 Postad 2 februari 2006 ajdå :/ provat högerklicka och se om det är "enable'at"? kollat i audiomixern? det kanske är för att det är ett skumt format som premiere inte gillar :S 0 Citera
Zapper Postad 2 februari 2006 Författare Postad 2 februari 2006 Japp det verkar var det för det är enablat 0 Citera
Zapper Postad 2 februari 2006 Författare Postad 2 februari 2006 Man måste ju kunna göra någonting åt detta 0 Citera
Ior Postad 3 februari 2006 Postad 3 februari 2006 [citat=Zapper]Jag har en film som jag har importerat in i premiere den har DivX codec och när jag spelar den i monitorn så funkar ljud och bild jättebra men när jag lägger den i timelinen och ska titta på den så blir det inget ljud, Jag vill ha hjälp så fort som möjligt helst.[/citat] Exportera ut ljudet först m.h.a. Virtualduburl]. 0 Citera
Christian van Caine Postad 3 februari 2006 Postad 3 februari 2006 Har du tetat att vänta en uppåt en halvtimme & försöka sen? Premiere har av nån ding anledning en mentalt underutvecklad tvångstanke som går ut på att den måste "conformera" ljudet till 32 bitar. Vore kanske på sin plats att förklara varför jag tycker det är efterblivet. Ljud är något man absolut inte gör frivilligt (om man har krav på kvalitet) i Premiere. Kvaliten suger. Kunde man bara hantera ljudet i opåverkad 16-bitars så vore det inga problem alls, man struntar helt enkelt i att arbeta med ljudet där annat än ren klippning, men eftersom Premiere envisas med att omvandla allt ljud vare sig det behövs eller inte så försämras ljudkvaliten vare sig man vill eller inte. Är det Conforming som spökar så lär det stå en stapel som räknar upp längst ner i fönstret längst till höger. Det visas åsså av att ljudet till en början med inte visas upp i vågform alls, men efter ett tag så dyker ljuden upp visuellt ett efter ett. 0 Citera
Zapper Postad 5 februari 2006 Författare Postad 5 februari 2006 Nej har inte gjort det men att man får sämre kvalitet i Premiere med ljudet har jag märkt många gånger det blir liksom knastrigt/statiskt ljud. Men de conformar nog inte p.g.a att jag inte sett någon stabel i högra hörnet. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.