wääuu Postad 31 januari 2006 Postad 31 januari 2006 vet inte om denna tråden ska ligga i detta forumet, men det har ju med video att göra så vafan! är det någon som kan tipsa om ett bra program (gärna gratis) där man kan fånga bilder med ett intervall/speciella tider på dygnet från en videokamera inkopplad via firewire? 0 Citera
Hagwall Postad 31 januari 2006 Postad 31 januari 2006 Tror att det kan gå med Animator DV... 0 Citera
wääuu Postad 1 februari 2006 Författare Postad 1 februari 2006 ok har kollat upp det på deras hemsida, ser sjysst ut! nån som kan tipsa om ett som är gratis? 0 Citera
Norbert Postad 1 februari 2006 Postad 1 februari 2006 Finns det något annat program (läs gratisprogram) som fixar chroma key som Animator DV gör? 0 Citera
simonrahnster Postad 1 februari 2006 Postad 1 februari 2006 [citat=wääuu]ok har kollat upp det på deras hemsida, ser sjysst ut! nån som kan tipsa om ett som är gratis?[/citat] Kolla på programmet SupervisionCam, säkert möjligt att det funkar där! 0 Citera
wääuu Postad 2 februari 2006 Författare Postad 2 februari 2006 nja det verkar mer vara ett övervakningsprogram typ, som tar bilder när det rör sig, man kan inte programmera det till att ta bilder med ett visst intervall... men det var koolt ändå! 0 Citera
simonrahnster Postad 2 februari 2006 Postad 2 februari 2006 Är du säker att det inte går? Ett övervakningsprogram borde man ju kunna ställa in när den ska spela in. 0 Citera
wääuu Postad 2 februari 2006 Författare Postad 2 februari 2006 ja man tycker det, men vad jag har fattat så går inte det, jag kanske borde kolla igenom programmet igen 0 Citera
simonrahnster Postad 2 februari 2006 Postad 2 februari 2006 Jag kollade lite snabbt, och i version 3.05 som jag har finns funktionen Activity Timing där du skall kunnna ställa in tid för start och stop. Har du tänkt att köra med DV-kamera eller hur har du tänkt dig? Sliter väl en del på kameran i såfall, dessutom stänger ju vissa typer av kameror av sig efter 5 min. 0 Citera
wääuu Postad 2 februari 2006 Författare Postad 2 februari 2006 aha tack! kan man ställa in så den tar en frame (eller filmar mycket mycket kort snutt) med visst intervall då? min kamera stänger endast av bandaren efter 5min om den är kopplad till firewire :) tack för hjälpen jag ska kolla upp det om en stund. 0 Citera
simonrahnster Postad 2 februari 2006 Postad 2 februari 2006 Det borde säkert funka. Jag har bara testat övervakningsfunktionerna, då kameran går igång själv när en rörelse sker. Tyckte bara det var häftigt:p 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.