Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

vet inte om denna tråden ska ligga i detta forumet, men det har ju med video att göra så vafan!

är det någon som kan tipsa om ett bra program (gärna gratis) där man kan fånga bilder med ett intervall/speciella tider på dygnet från en videokamera inkopplad via firewire?

Postad

nja det verkar mer vara ett övervakningsprogram typ, som tar bilder när det rör sig, man kan inte programmera det till att ta bilder med ett visst intervall... men det var koolt ändå!

Postad

Jag kollade lite snabbt, och i version 3.05 som jag har finns funktionen Activity Timing där du skall kunnna ställa in tid för start och stop.

Har du tänkt att köra med DV-kamera eller hur har du tänkt dig?

Sliter väl en del på kameran i såfall, dessutom stänger ju vissa typer av kameror av sig efter 5 min.

Postad

aha tack! kan man ställa in så den tar en frame (eller filmar mycket mycket kort snutt) med visst intervall då? min kamera stänger endast av bandaren efter 5min om den är kopplad till firewire :)

tack för hjälpen jag ska kolla upp det om en stund.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...