Magnuz Posted January 30, 2006 Posted January 30, 2006 jag vill bränna en film men jag vet inte om jag ska ha dvd-rw eller dvd+rw. kan man titta det någonstarns? ska man ska gå in på någon inställing eller nått? svara snälla! 0 Quote
simonrahnster Posted January 30, 2006 Posted January 30, 2006 Du ska bränna (+) om du vet att den DVD-spelare som du ska spela upp på stödjer (+). Brukar vanligtvis stå utanpå DVD-spelare, om inte så står det säkerligen i bruksanvisningen. Sedan bör du även kolla att DVD-spelaren klarar DVD-RW skivor. 0 Quote
arvid Posted January 30, 2006 Posted January 30, 2006 + eller - spelar nog egentligen inte så stor roll. Dom allra flesta dvd-spelarna fixar båda sorterna. Men vill du vara helt säker på att det funkar hos vem som helst bör du nog köra med -, eftersom vissa äldre spelare inte klarar + varianten. 0 Quote
simonrahnster Posted January 31, 2006 Posted January 31, 2006 Jag menade att klarar DVD-spelaren (+) ska han bränna (+). Detsamma gäller ju då för (-). Lite statistik hämtad från nånstans säger att rent allmänt så klarar 95% av DVD-spelarna (-) skivor, medan (+) skivorna bara fungerar i 85% av DVD-spelarna. Själv så har jag haft mest problem med minusskivor, så man får väl tro lite hur man vill på det där. MBH /Simon 0 Quote
arvid Posted January 31, 2006 Posted January 31, 2006 Visst, helt rätt! Har själv själv stött på minus-skivor som inte alls vill "bränna sig" i min dator, men går bra hos nån annan. Man får väl alltid testa sig fram. Men om man bränner en skiva med +RW och sedan vill göra en kopia så går den bara att göra till en +R-skiva. 0 Quote
wääuu Posted January 31, 2006 Posted January 31, 2006 öh ad är det för skillnad på + och - skivorna? är det att visa läses av utifrån och vissa innifrån? 0 Quote
arvid Posted February 1, 2006 Posted February 1, 2006 Kolla gärna den här länken: http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_030318_lg_gma-4020b.php?page=5 0 Quote
Recommended Posts