Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan,

Hittade Forumet idag och har många frågot på lager.

Jag har en DVD kopierad med Nero.

Mycket bra bildkvalit i hela filmen men när det är ca 10 min kvar stannar filmen och hackar sig sedan i bästa fall framåt med någon sekund i taget.

Detta har hänt mig tidigare med en köpfilm bränd hos Tapeman.

Kan det vara så att DVD-playern har för lite minne och inte har kraft att visa hela filmen?

Är det fel format på DVD-skivan? +-skiva istället för --skiva, eller tvärtom?

-Per

Postad

Det enda jag kan tänka mej är att skivan är ojämn och vobblar, och eftersom dvd skivan läses innefrån ut så blir det svårare för lasern att fokusera när skillnaden blir större längst ut.

Postad

Normalt brukar jag bränna på +skivor och när dom då spelas upp med en lite äldre spelare som bara klarar -skivor brukar just det hackande fenomenet uppstå. För övrigt kör jag alltid med billiga noname-skivor.

För övrigt en "köpfilm bränd hos Tapeman" kan väl inte vara en köpfilm! Låter som en piratkopia.

Postad

Tapeman bränner skivor i medelstora upplagor där en glasmaster är för dyr och hembränning för arbetsam.

De har väldigt många kunder som gör dokumentärer, t.ex järnvägsfilmer, så några piratkopior handlar det inte om.

Alla filmer behöver väl inte spridas i miljonupplagor och vara va Hollywood-karaktär, eller?

-Per

Postad

[citat=Per Lind]Vilken erfarenhet har Forumets medlemmar av DVD-skivor?

Vad använder ni?

+ eller -

Traxdata eller TDK eller .....[/citat]

Verbatim DVD-R 8x

Jag har aldrig fått tillbaka någon DVD jag brännt. Jag ser också alltid till att bränna i 1x samt att defragmentera hårddisken där materialet jag skall bränna ligger innan bränning . :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...