leranimatör Postad 8 januari 2006 Postad 8 januari 2006 Hur gör man kloner i en film. Jag menar på ett biligt sätt???????????. 0 Citera
Johansson_ Postad 8 januari 2006 Postad 8 januari 2006 Använder ett redigeringsprogram där du kan animera en mask som tex After Effects. Vi söger att du vill ha 4 kloner i en scen då spelar du in först en blank bakgrund sen spelar du in från 4 olika vinklar (ändra inte kamerans position, då blir det svårt) Sen tar du in det i säg, AE och maskar ut alla dina gubbar och lägger ovanpå det blanka lagret. 0 Citera
Mannemoviemaker Postad 10 januari 2006 Postad 10 januari 2006 HUr maskar man? har precis fått ae och vill testa! 0 Citera
AlyourPal Postad 10 januari 2006 Postad 10 januari 2006 sök lite här, denna fråga har kommit upp ofta! 0 Citera
Darth_Ozan Postad 21 mars 2006 Postad 21 mars 2006 http://www.durbnpoisn.com/films/cloneTut/index.asp här är en guide hur du kan klona i AE 0 Citera
Film smurfen Postad 25 mars 2006 Postad 25 mars 2006 Det funkar inte så bra för mig. Dom blir bara genomskinliga, kan man få dom att inte vara genomskilniga när man lägger en mask? Vad menar du med blank bakrund och det där? 0 Citera
ymmit Postad 25 mars 2006 Postad 25 mars 2006 Det behövs ingen blank bakrund. Ställ kameran på ett stativ. Helt stilla ska den va. Sedan filmar du när du står på ett ställe , stänger av , sätter på och då ska du gå på ett annat ställe. Försök att inte korsa varandra. Sedan i t.e.x. lägger du alla lager i timelinen. Tar verktyget som heter Pen Tool och ritar runt en gubbe. När du seedan klickar på den första masken så har du maskat din första gubbe. Sedan lägger du bara den andra (om det bara är 2 kloner) bakom det maskade klippet. Om gubbem rör sig mycket går ni bara in på mask nere i timelinen och tar mask shape. Sedan flyttar du fram någon frame i timelinen- Maskar ut - flyttar fram några frames till och så håller man på så. Kanske blev lite dåligt förklarat men hoppas det hjälpte nått. Fråga gärna om ni inte fattar ;) 0 Citera
NEsan_JB Postad 15 juli 2006 Postad 15 juli 2006 Heter programet AE elr e det bara en förkortning. Jag kännerm ig lite dum när det gäller det.. 0 Citera
Emperor Postad 15 juli 2006 Postad 15 juli 2006 [citat=NEsan_JB]Heter programet AE elr e det bara en förkortning. Jag kännerm ig lite dum när det gäller det..[/citat] Adobe After Effects 0 Citera
Film smurfen Postad 28 juli 2006 Postad 28 juli 2006 AAE!! Hahaha. Ne, men har fått tag i AE. Lite småkorvat nu i början men man får väl ta och gå efter lite tutorials.;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.