Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, har funderat och testat en del men jag skulle vilja göra en wireframe animation, var alla objekt syns som wireframes, men jag vill inte laga en texture på blåa ränder utan så att det är precis som när man i största del gör modellerna, så att man ser igenom den också. Som t.ex i mitt fall jag har gjort en animation på en duva som flyger (är inte lika fint som det låter) men jag skulle vilja ha den sen i en wireframeanimation.. vad ska ja göra??? alla svar både dåliga o bra tas gärna emot..

Postad

[citat=Emperor]Hej, har funderat och testat en del men jag skulle vilja göra en wireframe animation, var alla objekt syns som wireframes, men jag vill inte laga en texture på blåa ränder utan så att det är precis som när man i största del gör modellerna, så att man ser igenom den också. Som t.ex i mitt fall jag har gjort en animation på en duva som flyger (är inte lika fint som det låter) men jag skulle vilja ha den sen i en wireframeanimation.. vad ska ja göra??? alla svar både dåliga o bra tas gärna emot..[/citat]

Fuskvarianten: Lägg på en grid-textur på transparancy-kanalen i ditt material. Det ger illusionen av att du har en wireframe, dock är det inte den wireframe du använt när du modellerade.

Halv-fusk-men-omständig: UV-mappa din modell och ta ett UV-snapshot. Arbeta med uv-snapshoten i t.ex Photoshop så att linjerna blir lite tydligare, lägg sen på den bearbetade UV-snapshoten (som är en bildfil) på transparancy-kanalen. Nu får du en mer exakt bild av din riktiga wireframe.

Inte-alls-mycket-fusk: I Maya vector-render så finns det ett alternativ för att rendera ut wireframe. Har dock inte provat detta.

Till skillnad från t.ex 3dsMax finns det inget automatiskt/ enkelt sätt att rendera ut din wireframe direkt.

McWolfe

Postad
%2$s skrev:
I Maya vector-render så finns det ett alternativ för att rendera ut wireframe. Har dock inte provat detta.

McWolfe

Jag provade, gjorde en liten kub och en mycket liten animering, jag fick inte med de bakre linjerna!
Kanske en inställningsfråga men om man vill att alt ska ta två minuter så...
Redigerat
Javisst
jag missade att bocka i "Hidden lines"

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...