Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ja nu börjar det närma sig, kl 21:20 går tåget till Göteborg, och sen vidare till Trollywood :)

Är det nån som vet hur man ska bete sig med packningen?

Ska man gå till gympasalen först och lämna sakerna där eller ska man

bära omkring allt på "festivalen" för att sedan mitt på natten greja

i gympasalern? Eller ska man låsa in allt i en "box" på tågstationen?

Postad

aha, var det den som var på super-8? den var schysst iallafall

Var det inte du och dina vänner som sov i gympa salen och pratade

om 16mm film och sånt? Det kanske var ni som sjöng "The Nightmare before Christmas" themet hela tiden?

Postad

ja men visst var det den som var super8. Dock kan jag inte ta ansvar for vad mina tva vanner gjorde under festivalen. sjalv befinner jag mig utomlands sa jag kunde ej medverka pa festivalen.

Filmen hade en komisk sida och en djup sida. En film om ensamhet och letan efter samhorighet som det sa checkt heter!

Postad

Jag fattade inte hur den där filmen "Sorg" kunde vinna, bandet juryn hade fått fungerade ju inte. Alltså såg inte jurymedlemmarna filmen... konstigt...

Sen motiveringen på filmen "Fork Boy" som vann för bästa ljud:

"Alldrig har tystnaden varit så kuslig".

Men jag tyckte att den där filmen "Fork Boy" var bäst på hela festivalen iaf..

Postad

moiraine, det är alltid svårt att gämföra "vanliga" kortfilmer med mer experimentella filmer. Men jag tycker i alla fall att den var otroligt bra. den gav mig mest intryck och tankar

Postad

Jo jag vet, och den var gjord av en HFF student var det inte så? Den var klart bra, det säger jag inget om, och jag var inte med på hela helgen så jag såg inte allt. Men jag tyckte att delar av klippningen i Fork Boy blev mer distraherande än uttrycksfullt och att den kunde varit aningen kortare. Den hade kunnat uttrycka sig minst lika bra utan vissa åerkommande klipp.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...