goodtimes Postad 5 januari 2006 Postad 5 januari 2006 Jag har en dv-kamera och en PowerBook med iMovie 3.0.3. Jag har lyckats spara en film i formatet .mp4 ... men Windows mediaplayer stödjer inte det formatet. Hur sparar jag så filmen kan visas i en vanlig, någorlunda ny, windowsdator? [red] Förlåt! Jag ska skicka filen till min vän och den är just nu på 900 kb. och det är en bra storklek. Jag tror vännen har modem. 0 Citera
mjg Postad 5 januari 2006 Postad 5 januari 2006 Säg åt din vän att hämta QuickTime Player - det bör alla ha, även PC-nissar. RealPlayer kan också lira mpeg4 som är framtidens format. ALLA spelare kan lira mpeg4 - UTOM Win Mediaplayer. http://www.apple.com/quicktime/download/standalone.html 0 Citera
goodtimes Postad 5 januari 2006 Författare Postad 5 januari 2006 Hmm... Kanske inte det svaret min vän vill höra...!! Hon är inte så duktig på teknik och det skulle helt klart underlätta om filmen gick att visa i Windows Mediaplayer. Finns det något program som kan konvertera!? 0 Citera
Kimster Postad 6 januari 2006 Postad 6 januari 2006 mjg har faktiskt lite rätt, det är bättre att du tar hem spelare som klarar många format eller iaf quicktime istället för att anpassa filer till datorn, det tjänar ni på i längden, så slipps det konverteras hit och dit. Annars prova skriv: mp4 to wmv i google. 0 Citera
mjg Postad 6 januari 2006 Postad 6 januari 2006 Det kostar pengar... Flip4Mac, Sorensen Squeeze, Popwirw Compression Master...etc... Flip4Mac är enklast - en plugg för QTpro - tillverkar win-filer av allt som du kan öppna i QT. Det kostar dock pengar som sagt... Om din vän inte är mentalt handikappad kan hon säker trycka på länken i mitt första inlägg - sen trycker hon två gånger till och VIPS så har hon QT installerat på sin dator. Min syrras grabb är 8 år och fixade biffen - han ville se mina mpeg4-filmer. :-) 0 Citera
goodtimes Postad 7 januari 2006 Författare Postad 7 januari 2006 http://www.webforumz.com/webforumz-cafe/2065-how-can-i-convert-quicktime-to.htm Ska kolla dessa inlägg... 0 Citera
j3n5 Postad 12 januari 2006 Postad 12 januari 2006 Blir filmen för stor att skicka om du sparar den som .avi sitället för mpeg-4? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.