Gå till innehåll

Inspration


leranimatör

Recommended Posts

hehe samma här man ligger och kan inte sova sen kommer man på något och så måste man skriva ner det men man pallar inte, klarvaken går man upp och skriver och ritar sen somnar man som en stock :)

 

Edit: Leranimatör: jag upptäckte ditt namn och antar att du animerar med lera, då kan du ju barra sätta dig och leka lite med lera så kanske du får idéer?

Länk till kommentar
Share on other sites

Istället för att vänta på att bli inspirerad så föreslår jag att man sätter sig ner och skriver. Det är det svåraste för mig och många andra, att hitta någon slags rutin. Om du ändå inte får ideer kan det vara att du inte har särskilt mycket material att ta ifrån. Man måste ständigt fylla hjärnan med information. Läs tidningar, gör saker du inte brukar. Ibland får vi en idé direkt genom att läsa något i tidningen men oftast lägger sig det vi läst någonstanns i det undermedvetna och vilar. När vi sen skriver är det utav våra erfaranheter och den information vi fyllt våra hjärnor med vi tar ifrån. Det vi ser på TV lagras också i vårt undermedvetna och det bästa vi skriver kommer inte från det vi sett på TV utan våra egna upplevelser, andras och våra observationer. Packar vi inte våra hjärnor med material finns det inget att ta ifrån. Shit in, shit out.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...