Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej alla på voodoo :)

Gillar egenltigen inte att ställa sånna här frågor på forum, då jag det _alltid_ går att finna på egen hand. men nu är det sista utvägen.

Jag har en Sony DCR-TRV110E. (manual här: http://pdf.crse.com/manuals/3865970131.pdf )

Och jag söker en passande vidvinkelins/fisheye.

Det är en stor djungel av begrepp och ord som jag inte förstår. Och det skulle vara underbart om någon kunde ta fram en fisheyelins som passar min kamera.

MVH Tom.

Postad

Det beror på vad du vill betala. Din kamera har en frontgänga på 37mm. T ex. Raynox HD-3030 Pro är en fish-eye som ger x0.3 i brännvidd. den kostar ca: 1600:- och finns på bl a. scandinavian photo. Billigare är t ex. Raynox QC-303. En snap on lins som också ger x0.3, men med sämre bildkvalitet, för ca: 500:- Sony har också div. 37mm linser som kostar från 500:- och uppåt...

Postad

[citat=Film-Erik]Jag har en Pana nvgs 75. Det är då 37mm linser jag ska ha, tror jag iaf. Passar alla linser med 37mm på min kamera?[/citat]

ja det gör dom självklart, du kan också köpa linser med andra mått och sen bara köpa en konverter ring...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...