Tsukino Postad 1 januari 2006 Postad 1 januari 2006 Hej igen. Förlåt att jag skriver så mycket men jag har så många frågor. Istället för en "Bluescreen" så sätter jag fast ett Mörktblått skynke på väggen. Kan man då ta bort den i After Effects även om det inte är en speciell färg? Kan van använda Eyedropper Tool för det? 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 1 januari 2006 Postad 1 januari 2006 de går att ta bort den även fast den inte är en speciell blå färg men de kan bli svårare om den är ganska lik andra färger i bilden, då måste du lägga flera lager med det keyfilter du använder och välja olika nyanser i varje. det finns redan väldigt många trådar om bluescreen, greenscreen och chromakey här på forumet så prova med sökfunktionen så hittar du säkert en hel del som kan vara till hjälp. tre inlägg va väl inte speciellt mycket förresten :l 0 Citera
Tsukino Postad 1 januari 2006 Författare Postad 1 januari 2006 Tack för svaret. Jag ska se till att kläderna inte är i samma färg som skynket. Då blir det lättare, ne? 0 Citera
tomgrejs Postad 1 januari 2006 Postad 1 januari 2006 det blir väl framförallt bättre resultat om kläderna inte har samma färg som bakgrunden. iallaflal om du vill att kläderna ska synas framför.. 0 Citera
joli91 Postad 2 januari 2006 Postad 2 januari 2006 allt som har samma färg som bakgrunden forsvinner ju om man inte maskar på just de områdena. 0 Citera
Tsukino Postad 18 februari 2006 Författare Postad 18 februari 2006 [citat=Djungelsmurfen]de går att ta bort den även fast den inte är en speciell blå färg men de kan bli svårare om den är ganska lik andra färger i bilden, då måste du lägga flera lager med det keyfilter du använder och välja olika nyanser i varje. det finns redan väldigt många trådar om bluescreen, greenscreen och chromakey här på forumet så prova med sökfunktionen så hittar du säkert en hel del som kan vara till hjälp. tre inlägg va väl inte speciellt mycket förresten :l[/citat] Haha, det här var längesedan. Men hur menar du det där med att lägga flera lager med keyfilter? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.