Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej igen. Förlåt att jag skriver så mycket men jag har så många frågor. Istället för en "Bluescreen" så sätter jag fast ett Mörktblått skynke på väggen. Kan man då ta bort den i After Effects även om det inte är en speciell färg? Kan van använda Eyedropper Tool för det?

Posted

de går att ta bort den även fast den inte är en speciell blå färg men de kan bli svårare om den är ganska lik andra färger i bilden, då måste du lägga flera lager med det keyfilter du använder och välja olika nyanser i varje.

det finns redan väldigt många trådar om bluescreen, greenscreen och chromakey här på forumet så prova med sökfunktionen så hittar du säkert en hel del som kan vara till hjälp.

tre inlägg va väl inte speciellt mycket förresten :l

• 1 month later...
Posted

[citat=Djungelsmurfen]de går att ta bort den även fast den inte är en speciell blå färg men de kan bli svårare om den är ganska lik andra färger i bilden, då måste du lägga flera lager med det keyfilter du använder och välja olika nyanser i varje.

det finns redan väldigt många trådar om bluescreen, greenscreen och chromakey här på forumet så prova med sökfunktionen så hittar du säkert en hel del som kan vara till hjälp.

tre inlägg va väl inte speciellt mycket förresten :l[/citat]

Haha, det här var längesedan. Men hur menar du det där med att lägga flera lager med keyfilter?