Tsukino Posted January 1, 2006 Posted January 1, 2006 Hej igen. Förlåt att jag skriver så mycket men jag har så många frågor. Istället för en "Bluescreen" så sätter jag fast ett Mörktblått skynke på väggen. Kan man då ta bort den i After Effects även om det inte är en speciell färg? Kan van använda Eyedropper Tool för det? 0 Quote
Djungelsmurfen Posted January 1, 2006 Posted January 1, 2006 de går att ta bort den även fast den inte är en speciell blå färg men de kan bli svårare om den är ganska lik andra färger i bilden, då måste du lägga flera lager med det keyfilter du använder och välja olika nyanser i varje. det finns redan väldigt många trådar om bluescreen, greenscreen och chromakey här på forumet så prova med sökfunktionen så hittar du säkert en hel del som kan vara till hjälp. tre inlägg va väl inte speciellt mycket förresten :l 0 Quote
Tsukino Posted January 1, 2006 Author Posted January 1, 2006 Tack för svaret. Jag ska se till att kläderna inte är i samma färg som skynket. Då blir det lättare, ne? 0 Quote
tomgrejs Posted January 1, 2006 Posted January 1, 2006 det blir väl framförallt bättre resultat om kläderna inte har samma färg som bakgrunden. iallaflal om du vill att kläderna ska synas framför.. 0 Quote
joli91 Posted January 2, 2006 Posted January 2, 2006 allt som har samma färg som bakgrunden forsvinner ju om man inte maskar på just de områdena. 0 Quote
Tsukino Posted February 18, 2006 Author Posted February 18, 2006 [citat=Djungelsmurfen]de går att ta bort den även fast den inte är en speciell blå färg men de kan bli svårare om den är ganska lik andra färger i bilden, då måste du lägga flera lager med det keyfilter du använder och välja olika nyanser i varje. det finns redan väldigt många trådar om bluescreen, greenscreen och chromakey här på forumet så prova med sökfunktionen så hittar du säkert en hel del som kan vara till hjälp. tre inlägg va väl inte speciellt mycket förresten :l[/citat] Haha, det här var längesedan. Men hur menar du det där med att lägga flera lager med keyfilter? 0 Quote
Recommended Posts